Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Lydfiler
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Anna Emilie Jensen


Posts: 25
Fredericia

Post #1 Posted: Wed Feb 11, 2009 13:08    Post subject: Lydfiler
  Hmmm jer er et teknisk fjols, så vil lige høre om der ikke er nogen herinde der kan hjælpe mig?

Jeg har en microfon, men ved ikke rigtigt med hvor jeg skal optage det. Jeg har prøvet at bruge Windown lydoptager, den som følger med Windows XP, men kan ikke få den lagt ind på siden med sangen. ( Den loadede i lang tid, men ved ikke hvor den blev af? ).

Er der andre muligheder for at optage lyd, som ikke koster penge eller som jeg muligvis har i forvejen? Jeg har Windows mediaplayer, Winamp og I tunes. Ved ikke om der er noget ad det der kan bruges?

Skal files i øvrigt gemmes i et bestemt format?
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Wed Feb 11, 2009 16:19    
  Kristian (vores hjemmesideoverhoved) har sat nogle begrænsninger på, hvilke filtyper der kan lægges op på siden, vist nok i et forsøg på at undgå spam/hackerangreb.
Så det vil være en god idé først at kigge på, hvad din lydfil er gemt som. Mp3 og Wav/Vaw skulle i hvert fald være gode nok.

En anden mulighed er, at siden er løbet tør for plads (det sker med jævne mellemrum, og så står den netop og 'tænker' i et stykke tid for så bare at vende tilbage til sangen uden at have oploadet), og så skal der enten ryddes op eller opgraderes før det kan lade sig gøre. Spørg evt. Kristian (admin@skjaldesang.dk), om det er dét, der er tilfældet.

Hvad angår optageprogram, så kender jeg ikke rigtig noget til dem du nævner, men bruger selv Audacity, hvor man i den gratis version kan optage i flere spor og lægge nogle simple lydeffekter på.
Har du lyst, kan du hente den på http://audacity.sourceforge.net/
Efterfølgende skal man lige hente et lille ekstraprogram for at kunne konvertere lyden til mp3, men det er ikke så svært. Støder du på problemer, er du velkommen ti lat kontakte mig Smile
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B