Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Efterlysninger ->
'Under månelys vandrer jeg ej
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Louise Juul Sønderskov


Posts: 2


Post #1 Posted: Sun Feb 04, 2007 17:55    Post subject: 'Under månelys vandrer jeg ej
  

Jeg var til Slægtfejde i 2006, og der havde jeg fornøjelsen af en sigøjnergruppe, der smukt udførte en sang, med omkvædet 'under månelys vandrer jeg ej', så vidt jeg husker. 

Er der nogen der kender den? Vil meget gerne have fat i teksten

Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Mon Feb 05, 2007 9:34    
  Jeg kender den desværre ikke, men vil da også gerne høre/se den - så hvis du opsporer den, må du meget gerne lægge den op på Skjaldesang Wink

Mvh.
Munchkin.
Hop til top
Send private message
Stinne Kirketerp


Posts: 13
Århus

Post #3 Posted: Thu Mar 01, 2007 9:58    
  Prøv evt. at efterlyse den på forummet til Einherjernes sommerscenarie i år (www.sommerscenarie.dk/forum) der er en god chance for at der er nogen fra sigøjnergruppen der er aktive derinde.
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Thu Mar 01, 2007 20:17    
  Er du, Stinne (eller andre for den sags skyld) tilmeldt som brugere derinde? Så ville det nemlig være lidt nemmere, hvis du/I kunne lokkes til at efterlyse den på 'vores' vegne Smile
Hop til top
Send private message
Stinne Kirketerp


Posts: 13
Århus

Post #5 Posted: Fri Mar 02, 2007 10:40    
  Det er jeg... Jeg skriver og spørger derinde...
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #6 Posted: Fri Mar 02, 2007 15:57    
  Takker Smile
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #7 Posted: Mon Apr 30, 2007 12:54    
  ...og har du så fundet ud af noget nu? Smile
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #8 Posted: Fri Aug 01, 2008 14:12    
  ...og således oplives et ellers uddødt emne: Jeg fik en pb fra Alex Vestergaard, som skrev følgende:

"Hola Smile

Min pc vil ikke lade mig besvarre på indlægget, så jeg skriver lige til dig istedet Smile

Jeg kan lidt af sangen, men en jeg kender kan hele sangen, så vil have det hele logget ud af ham Smile

Sangen hedder tilsyneladende måneskins visen, eller noget deromkring,
Jeg har søgt i alle kardoteker efter omkvæd, linier og andet i sangen, men kan ikke finde noget, så jeg sender lige en besked når jeg ved noget mere? Smile"
Hop til top
Send private message
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #9 Posted: Fri Aug 01, 2008 21:43    
  Det var ikke det scenarie hvor bl.a. Julie Streit og Malik spillede sigøjnere, eller var det til noget Khypris/two cities/pleitdorff?
Hop til top
Send private message
Mikkel Brunberg


Posts: 2


Post #10 Posted: Thu Aug 14, 2008 23:25    
  Hejsa. Længe siden.
Det var vist min kæreste Maria der sang den, da store dele (hvis ikke alle), af Middelaldergruppen Lorelei var med i Sigøjnerne, og spillede den i den forbindelse. Jeg vil godt skrive under på at det er en virkelig dejlig sang (har efterhånden hørt den en del gange - der er virkelig mange vers). Jeg ved ikke om de er så vilde efter at dele ud af den, da den er hjemmeskrevet og de bruger den til jobs. Men jeg skal nok prøve at høre og vende tilbage.
Fred - Mikkel
Hop til top
Send private message
Mikkel Brunberg


Posts: 2


Post #11 Posted: Fri Aug 22, 2008 0:51    Post subject: En af Måneskinsvisens ophavsmænd m/k
  Hej, her er det på lånt login en af de frygtelige Loreleis der taler: Jo jo, det var os der var sigøjnere, og vi er meget glade for at I kan lide sangen. Den hedder rigtig nok Måneskinsvisen, og vi arbejder i øjeblikket på at blive klar til at indspille en cd med alle vores sange på. Derefter vil vi gerne offentliggøre tekst og becifringer. Hvis der imidlertid er nogen der har luret tekst, melodi eller lignende vil vi bede jer om at lade være med at offentliggøre dem.  Hvis I har brug for mere information kan I se på vores hjemmeside www.lorelei.dk.

Med venlig hilsen og tak, Maria 
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Efterlysninger Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B