Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Sange og tekster ->
The Rowan Tree
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Mie Sindet Daugaard

Se fuldt billede
Posts: 33
Faaborg

Post #1 Posted: Tue Jul 18, 2006 9:16    Post subject: The Rowan Tree
  Hej alle sammen

Jeg kender en kirkesanger som er kommet lidt i knibe. Hun skal synge til et bryllup d. 29 juli og hun skal synge en skotsk bryllupssang der hedder The Rowan Tree. Hun har sangen på noder, men hun ville meget gerne høre melodien i en indspilning for at lære den bedst, og hun har ledt stort set alle steder, også på musikbiblioteket, hvor hun har fundet en lp indspilning med sækkepibe som er lånt ud. 

Er der en af jer der ligger inde med melodien i en indpilning eller ved hvor hun kan støve den op henne? 

Håber I kan hjælpe. 

Hilsen, Mie
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Tue Jul 18, 2006 10:32    
  Ikke lige, men jeg kan anbefale nodeprogrammet Finale Notepad (kan downloades her: www.finalemusic.com/notepad).
I det kan man indtaste noderne, hvorefter den afspiller en plink-plank-plonk-version af melodien, som man så kan lære sig.
Hvis det ikke er nok, kan hun evt. sende mig noderne, og hvis ikke melodien er for svær for mig, kan jeg godt indsynge en lille fil til hende i bedste amatørstil (dvs. forbehold for fejl og rusten stemme Smile).

Håber, det kan bruges til noget.
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Tue Jul 18, 2006 10:37    
  ..bortset fra det, så har je glige søgt på bibliotek.dk (landsdækkende) og på bibliotek.kk.dk (Københavns Kommune) med "Rowan Tree" i friteksten og "musik" som materialetype.

Det afslørede, at der er en musikvideo på VHS hjemme på Hovedbiblioteket i Kbh.

På et par ukendte biblioteker (fundet på bibliotek.dk - der står bare, at materialet findes på et bibliotek, ikke på hvilket eller hvad der evt. er af ventetid) findes:
"Light from a distant shore" af Hollie Smith og "Peak performance!" Dir.: Calum C. Gray (disse er begge cd'er).
Held og lykke med det Smile
Hop til top
Send private message
Mie Sindet Daugaard

Se fuldt billede
Posts: 33
Faaborg

Post #4 Posted: Tue Jul 18, 2006 14:11    
  Tak Rikke, kirkesangeredder. 

Jeg er vis på hun kan bruge det til noget Smile

Hilsen Mie
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Sange og tekster Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B