Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Arrangementer i Jylland
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Kristian Sørensen


Posts: 25
Odder

Post #1 Posted: Thu Jul 06, 2006 5:17    Post subject: Arrangementer i Jylland
  Godmorgen de herskaber

Jeg har lagt mærke til at de fleste her i forumet er bosatte på Sjælland, og derfor er det jo også oplagt at størstedelen af arrangementerne både for Skjaldesang og div. andre musikalske aktiviteter foregår på Sjælland. Men jeg ved ikke om jeg er den eneste der sidder her tilbage i 'det mørke' Jylland og ikke rigtig har mulighed/råd for lige at tage 'et smut' til staden og tilbage igen på samme dag og for den sags skyld ikke har mulighed for overnatning. Så hvis det ligepludselig skulle ske at nogle af jer her indefra samledes til optagelser, arrangementer, middealdermarkeder/fester e.l. og der er musik indblandet, om de så ikke gad at smide en bette tråd op om tid og sted så vi jyder også kunne være lidt med i festlighederne?

-Kristian
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Thu Jul 06, 2006 18:26    
  Du har ret i at der i denne sammenhæng ikke sker det store i Jylland. Sidste år var vi et par stykker som mødtes på hyggecon hvor vi indspillede Norden for Trondhjem og Villemand som ligger her på siden. Jeg ved ikke om det er noget som folk har interesse i / mulighed for at gøre igen?? I så fald ville det jo være oplagt at planlægge det her..

Ellers kunne det jo være interresant at vide hvor mange der kommer til Horsens middelalderfestival i år?? Man kunne jo godt fine på et eller andet der. Jeg kommer selv allerede fredag.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Kristian Sørensen


Posts: 25
Odder

Post #3 Posted: Sat Jul 08, 2006 16:44    
  Jeg regner også med at skulle være med til Horsens middelalderfestival. Hvordan kan man gå glip af sådan en "happening" Wink

Hyggecon lyder også som noget der var værd at blive prøvet?
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #4 Posted: Tue Jul 25, 2006 0:41    
  bedøm selv...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #5 Posted: Tue Jul 25, 2006 11:45    
  Eller hvis jeg skulle give lidt mere info om Hyggecon:

Som rollespiller skal jeg helt sikkert med!

Som musiker ved jeg til gengæld ikke helt hvor relevant den er... det kommer an på, hvor mange andre herindefra der kommer og hvad vi finder på. Typisk er der en sangworkshop, og der har også været en workshop om at spille skjald.
Men det primære fokus for connen er liverollespil (og ikke nødvendigvis fantasy), så folk skal ikke forvente at det er én stor jamsession eller et middelaldermarked Smile
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #6 Posted: Tue Jul 25, 2006 21:21    
  ...men eftersom der traditionelt kommer gale skjalde så mon ikke der bliver en gang jam ud af det...
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #7 Posted: Wed Jul 26, 2006 20:24    
  Hvor meget musik der kommer på hyggecon er jo også noget vi (folk) selv kan være med til at sætte sit præg på.  Jeg kunne forestille mig at Tore som sædvanligt afholder sin sangworkshop, men derudover står det jo folk frit for at arrangere et eller andet. Jeg har endnu ikke selv besluttet mig for hvor vidt jeg kommer, men hvis der er stemning for.... øh, et eller andet, så er det da klart en mulighed..
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #8 Posted: Thu Jul 27, 2006 0:02    
  Der er stemning for et eller andet... Jeg skal skam med i år regner jeg da med... Og hvor jeg er kommer der stemning... Om ikke andet stemmer jeg falsk... Haha...
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Troels Dueholm Nørgaard

Se fuldt billede
Posts: 80
Århus N
Barok-skjald

Post #9 Posted: Tue Aug 22, 2006 5:16    
  Jeg kommer natuligvis også til hyggecon ligesom jeg plejer Smile men jeg bor jo også i Århus.. Jeg vil i hvert fald opfordre folk til at komme. Det var super hyggeligt sidste år..

\Toga
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #10 Posted: Tue Aug 22, 2006 7:03    
  FOD foregår faktisk i Jylland i år (i modsætning til en ø syd for Svendborg). Jeg skriver en mere fuldbyrdig anoncering af stævnet senere i dag. Smile
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Maria Lind Heel

Se fuldt billede
Posts: 3
Højbjerg

Post #11 Posted: Tue Aug 29, 2006 14:27    
  ..... nu er Hyggecon jo ikke i Århus i år, men i Hobro, på Østerskov Efterskole.

Ser mere på http://hyggecon.eidolon.dk/hyggecon2006/

 /heel
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #12 Posted: Tue Aug 29, 2006 17:23    
  Der er skam heller ikke nogen, der ( i denne tråd) har påstået, at det er i Århus.

Men man er stadig forbandet meget tættere på, når man bor i Århus end når man bor i Kbh....
Hop til top
Send private message
Louise Svane Thomsen

Se fuldt billede
Posts: 10
Kolding

Post #13 Posted: Mon Jan 29, 2007 21:33    
  Jemn, der foregår da masser i Jylland. Hertug Hans Fest i Haderslev og Århus middelalderfestival i juni, åbenrå middelaldermarked i august, ribe og varde kulturnætter samt som nævnt horsens..
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tine Surel Lange

Se fuldt billede
Posts: 21
Haderslev

Post #14 Posted: Wed Jan 31, 2007 9:03    
  

-Og der er skam mere endnu, 
Der er det to-ugers middelaldermarked ved Spøttrup borg, Sønderborg middelaldermarked, Et eller andet marked på Nordals (men som jeg dog ikke har hørt særligt meget positivt om), Et eller andet marked i hjemsteds oldtidspark hvor rigtigt mange her fra "det mørke sønderjylland" kommer, alle undtagen Cantud Firimus, tsk...
-og så kan jeg ikke huske mere...
Så vi har skam travlt herovre, hehe...

Hvad der er af rollespilsaktiviteter skal jeg derimod ikke kunne udtale mig om

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #15 Posted: Wed Jan 31, 2007 13:54    
  Der er også borgfesten på Østergaard på Mors.

Det er et (ret) lokalt en-dags marked centreret om det delvist genopbyggede rennæssanceherresæde, der ligger deroppe.

Der er store og små aktiviteter, en del lokalt håndværk og udmærket mad og drikke.

Det foregår i år søndag 25. juni. Læs mere her:

http://www.middelalderborgen-oestergaard.dk/

Jeg har været der et par gange som musikant, og kan anbefale stedet hvis man alligevel er på de kanter. Det er ret hyggeligt.
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B