Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen ->
Skjald til bryllup
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Helene Vinther Seidler


Posts: 1


Post #1 Posted: Sun Jun 22, 2008 16:24    Post subject: Skjald til bryllup
  Hej.

Min storebror skal giftes den 16. august 2008 og har valgt at holde festen i vikingehuset på Fyrkat, Hobro.
I den forbindelse har vi, familen, tænkt på at give lidt underholdning til festen.
Derfor har vi tænkt på underholdning, der passer til omgivelserne - vikingetiden.

Efter at have søgt på skjaldesang på nettet, fandt jeg Jeres hjemmeside.
Jeg vil derfor høre, om der en nogen, der eventuelt vil deltage i et bryllupsarrangement og hvor meget dette vil koste, hvis man skal deltage fra eksempelvis kl. 18 til kl. 22.

Jeg har kigget på hjemmesiden www.skjaldesang.dk og har tænkt på, at man kunne underholde med skjaldesange i løbet af middagen.
Programmet kunne eksempelvis være (sange fundet på skjaldesang.dk):
Kroens velkomstsang - før forretten
Bryllupssang - efter forretten
Kæreste Donna (bruden hedder Sanne, så evt. kunne Donna udskiftes med Sanne) - efter hovedretten
Kroens afskedssang - efter desserten.

Er der nogen, der har prøvet at underholde til bryllup før?
Og har I evt. selv ideer til, hvordan man kunne skrue et program sammen?
Det vigtigste spørgsmål er naturligvis, om man overhovedet er ledig lørdag den 16. august?


Glæder mig til at høre fra nogen.

Venlig hilsen
Helene Vinther Seidler
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Sun Jun 22, 2008 16:58    
  Hej Helene.
Det kan sagtens lade sig gøre at finde nogen til at spille til din brors bryllup.

Den billigste løsning og den som jeg forestiller mig, ligger mest op af det du har i tankerne med sange fra skjaldesang, vil være at få fat i et par glade rollespillere og få dem til at komme og synge for jer.

Den måske lidt dyrere løsning, men hvad kvalitet angår også langt bedre vil være at hyre en allerede etableret middelalder musik gruppe, som der faktisk findes en del af.

Her på forummet ligger der en liste over danske middelalderorkestrer som du kan prøve at kigge lidt på.

Jeg har selv beskæftiget mig med tidlig musik i en del år efterhånden, og har spillet til bryllupper og fester både som "glad rollespiller" og som professionel musiker i flere forskellige sammenhænge, og har således en del erfaring med den slags.

Jeg sender dig en privat besked med mit tlf nr. og hvis du er interesseret skal du være velkommen til at kontakte mig.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B