Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Benfløjteworkshop
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #1 Posted: Sun May 25, 2008 1:00    Post subject: Benfløjteworkshop
  Jeg har lige fået fingrene i 3 stk. fine svaneknogler, som jeg har tænkt skal blive til trehulds-fløjter når jeg engang får tid:



I den forbindelse har jeg tænkt mig at tage kontakt til Flemming Kjær i Nykøbing, for at få ham til at gennemgå noget teori og praksis inden jeg giver mig i kast med projektet.

Jeg tænker nu, at hvis jeg alligevel skal bruge en masse af mandens kostbare tid, om man så ikke lige så godt kunne tage afsted nogle stykker, og lave en lille workshop ud af det, i fald han har tid og lyst.

Flemming er - ud over at være en utrolig flink mand, yderst velbevandret ud i den tidlige musik og især dens instrumenter. Desuden er hans værksted i sig selv et besøg værd! Han har bl.a. konstrueret fideler, div. fløjter, horn og piber, trommer og meget andet.
Min ide er dog at fokusere på benfløjter af forskellige typer, da jeg ved at Flemming har en god erfaring med den slags, og desuden har en del knogler liggende, som vi måske kan få lov til at købe at par stykker af til lejligheden

Nogen interesserede?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Sun May 25, 2008 1:22    
  Jeg skal lige tilføje, at det hele stadig er på idéplanet. Jeg er dog temmelig sikker på at det kan lade sig gøre, og søsætter det derfor allerede nu, uden at have spurgt Flemming selv endnu.

For udbyttets skyld tror jeg ikke at vi skal være mere end max. 5 personer, så skynd jer at byde ind.

Datoen kommer til at afhænge af, først og fremmest hvornår Flemming kan, og derefter hvornår "vi" kan.

Tilmelding foregår efter først til mølle-princippet så kom glad...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Morten Fredberg-Holm

Se fuldt billede
Posts: 59
København K

Post #3 Posted: Tue May 27, 2008 20:10    
  Hov hov du! Jeg talte faktisk med Flemming om en workshop for en lille måneds tid siden....... Dog måske med Paul Høxbro eller noed.

Men jeg er i hvert fald på. Det er altid så hyggeligt at være på Falster.

- Og hvor har du dog fået svaneben fra, jeg har ledt og ledt.....
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #4 Posted: Tue May 27, 2008 22:52    
  Hvis Haul Høxbro kan blive trukket ind i billedet, så kan det jo umuligt blive dårligt. Hvad talte i om?

Jeg fik benene som en lidt alternativ fødselsdagsgave af min gamle klaverlære der bor på stranden, og som vidste hvad jeg gik og lavede.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #5 Posted: Wed May 28, 2008 0:16    
  ... Og så tævede han sgu lige en svane til dig!... 

Hvis Poul Høxbro kommer, så gør jeg også!

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #6 Posted: Wed May 28, 2008 0:55    
  Svaner er fredede fugle, så det gjorde han næppe. Men dayumn, det er sjældent man ser deres skeletter i naturen o.O
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #7 Posted: Wed May 28, 2008 9:46    
  @Lise
Hvis du med naturen mener Munkemose og eventyrhaven i Odense, så har du nok ret. Hvis du til gengæld går daglige ture langs stranden ved de danske kyster - så nej...
Manden har samlet dem ind igennem de sidste par år, efterhånden som han er stødt på dem.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #8 Posted: Wed May 28, 2008 13:06    
  Hæhæ, godt ord igen, men jeg er vokset op på Vestfyn med daglige ture langs de danske kyster Wink Har bare aldrig nogensinde lagt mærke til svaneknogler (selv om der har været masser af svaner!) Men nu hvor jeg ved de er der, og kan bruges til noget, vil jeg også kigge efter næste gang jeg lusker rundt i vandkanten Smile
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Andreas Palsgård


Posts: 29
Nørrebro

Post #9 Posted: Thu May 29, 2008 21:51    
  

Fantastisk initiativ - jeg kunne godt være frisk på at tage med og lære et par ting! Det er dog midt i eksamensperioden, men meld en dato ud, så skal jeg hurtigt sige om jeg kan få det til at passe

/Andreas

Hop til top
Send private message
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #10 Posted: Thu May 29, 2008 23:49    
  Jeg er på, det er jo lige i baghaven Smile

/Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #11 Posted: Thu May 29, 2008 23:58    
  Så er vi i hvert fald 5 personer, som var det jeg havde tænkt mig at arbejde ud fra:
Nicolas, Morten, Mads, Andreas og Koborg.

Datoen ligger ikke fast, og da jeg ligesom flere andre sidder midt i eksamerne i øjeblikket, så kommer det nok til at vente, til det er overstået. Det vil samtidig give god til til at planlægge det hele.

@Hr. M. F. Holm
Hvad har du talt med Flemming om?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Morten Fredberg-Holm

Se fuldt billede
Posts: 59
København K

Post #12 Posted: Fri May 30, 2008 11:28    
  Ooohhh - vi talte om mange ting...... Smile

Men egentlig var det mest om at bruge landsbyen til noget musikrelateret. Deriblandt med Hr. Høxbro til efteråret. Vi talte lidt med Kåre og Helle om det, og de var umiddelbart positive. Men der er ikke noget fast endnu.

En rendyrket benfløjteting ville være rigtig godt. Jeg kunne godt bruge nyt input til mine.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B