Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt ->
Steckerskalmeje måske til salg...
Goto page Previous  1, 2  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #16 Posted: Mon Apr 28, 2008 17:45    
  @Rikke


@Jens
(Af ren nysgerrighed)
Er det dig der har det førende bud i øjeblikket(nr. 4)?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #17 Posted: Mon Apr 28, 2008 22:13    
  @ Nico:

Ja, jeg har det vindende bud, og jeg har et max bud der er noget højere end det nuværende.
Ja, hvis jeg sælger afhænger prisen selvfølgelig af hvad jeg giver.

Ang. tonearten: Jeg kan godt se hvorfor du er i tvivl, men jeg læser det klart som to forskellige skalmejer - én i F og én i G - og jeg understøtter det med, at de er forskellig længde og derfor nødvendigvis må være forskellige tonearter Smile
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #18 Posted: Thu May 01, 2008 15:52    
  Jeg har lige vundet en auktion på en skalmeje bygget af Bodo Schulz.

Er der nogen der kender noget til hans arbejde?
Den stemmer i G, starter på F, er kromatisk og har ambitus på 1½ oktav. Den er iøvrigt med vindhætte og kunstigt rørblad.


Auktionen på steckerskalmejerne slutter på søndag og jeg har stadig det vindene bud. Hvis mit maks. bud holder og jeg ikke selv vil beholde den ene, ryger den til salg for ca. 800, måske lidt mere afhængig af forsendelsesomkostninger fra DE. Den er med vindhætte og 2 ekstra rørblade.
Men det sker jo i så fald først om et par uger.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #19 Posted: Thu May 01, 2008 19:29    
  I nørderi-internet-surfing er jeg stødt på henvisninger Bodo Shulzs hjemmeside rigtig mange gange og rigtig mange steder: http://www.dudelsackbau.net/

Hans sortiment (af sækkepiber) er utrolig varieret og alsidigt

Jeg har kun en enkelt gang haft lejlighed til at prøve et af hans produkter, nemlig Morten Musicus' schaferpheife... og DEN er lækker!

Glæder mig til at se den!

Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Johan Vedel

Se fuldt billede
Posts: 104
København Ø, orientalsk skjald

Post #20 Posted: Thu May 01, 2008 19:47    
  Hvor gode er fredmans bombarder, eller skulle man hellere erhverve sig en rigtig middelalderskalmeje, hvis man vil ud i sådan noget? De taler godt om dem på fredmans, men selvfølgelig - hvis de ikke taler godt om noget, får de heller ikke solgt det....
Det ser bare meget godt ud.

Jeg ved godt det ikke har noget med det her at gøre, men har det også på en måde....
Hop til top
Send private message Send e-mail
Morten Musicus

Se fuldt billede
Posts: 106
Århus

Post #21 Posted: Fri May 02, 2008 21:27    
  Ang Bodo Schulz, så laver han gode ting; generelt er de mere lavtydende end Steckers, men med en rundere klang. Til gengæld er han ikke så medgørlig når man har købt instrumentet, jeg har prøvet hhv at have et spørgsmål og have behov for nye rørblade, og så er han svær at få et svar eller blade fra, jeg måtte nærmest tigge ham om ar sende mig rørblade, jeg kunne betale forud, hvad som helst, bare han ville sende mig de blade, jeg levede faktisk af det etc etc.
Til sidst kom de uden nogen følgeseddeludover regningen
Stecker er helt modsat, hurtig, informativ og utroligt venlig.
Så det...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #22 Posted: Tue May 06, 2008 17:40    
  Jeg har nu vundet auktionen og betalt for de to Steckerskalmejer og når alle mine tre skalmejer er kommet hjem fra Tyskland må jeg få set på hvilken en der passer mig bedst, og så ryger der noget til salg...

Ang. Hr. Schulz:
Jeg skrev til ham for nogle dage siden, at jeg var ved at købe en rauschpfeife, som han havde bygget, og spurgte om jeg kunne få ekstra rørblade, evt. også nogle af naturmaterialer, og han svarede i dag, at hvis jeg sendte ham et billede, ville han kunne sige noget mere om hvilke rørblade han ville kunne lave. Så foreløbig virker han flink nok....Nu må vi se hvad det så bliver til..

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt Goto page Previous  1, 2 Page 2 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B