Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Sange og tekster ->
Aah hvilken herlig kro.
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Anna Emilie Jensen


Posts: 25
Fredericia

Post #1 Posted: Tue Jun 20, 2006 18:51    Post subject: Aah hvilken herlig kro.
  


Jeg er helt vild med den! Total munter og glad melodi og tekst! Har spillet den vildt mange gange og sunget den.

Ville ønske at der var nogle flere muntre sange, savner en rigtig munter og glad vandringssang, til min evigt glade omstrejfende Kendar. ( Skal nok lade være med at skrive en ny tekst til melodien, for jeg ved jo I herinde ikke kan lide det ). 

Men ville egentligt bare rose sangen og melodien! 

P.S. Håber i får tid til at lægge nogle flere mp3 filer ind, for jeg kan hverken læse eller spille efter noder.

Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #2 Posted: Tue Jun 20, 2006 21:01    
  
Quote:
Skal nok lade være med at skrive en ny tekst til melodien, for jeg ved jo I herinde ikke kan lide det

Hovhov!
NOGLE herinde kan ikke lide det!
Som det også fremgår af tråden om det, så synes jeg personligt, det er en fin ting at gøre - bare man ikke bruger den samme sang alt for mange gange.
Så hvis du kan finde på en god tekst til den, kan jeg ikke se noget problem i det.
Faktisk tror jeg mest, det var Mads, der havde noget imod det, så lad ikke én person få dig til at tro, at vi alle er meget imod det Wink

Hvad angår mp3-filer, så gør vi hvad vi kan. Men det tager nok noget tid alt sammen, og nogle af dem er der ikke noder på, så hvis vi ikke selv kender melodien, er vi lidt på den :-/
Et lille tip er dog at tjekke nede i bunden, om der er andre sange på samme melodi (jeg er vist aldrig blevet helt færdig med at opdatere det, men tager fat igen lige så snart jeg får tid). Måske ligger der en anden tekst med samme melodi, hvor der er en lydfil til Smile
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #3 Posted: Wed Jun 21, 2006 16:19    
  Og tak for orderne  =)

Meningen med denne type sange er at du selv skal finde på flere vers. Jo flere vers jo svære er den jo t holde rede på og huske.

hvis du er glad for den type glade sange, så kan jeg anbefale Blåbærfred. 

mvh Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Anna Emilie Jensen


Posts: 25
Fredericia

Post #4 Posted: Sun Jul 02, 2006 20:14    
  Ok, har også lavet en glad vandringssang på melodien, men den er ikke blevet brugt endnu. 

I øvrigt står der at man gerne må digte videre og det har jeg gjort, så der nu er ti vers og det er blevet maget svært at synge den da den jo bliver længere og længere og det er svært at have luft til at synger det hele, men det synes jeg kun er sjovt. 

Er i øvrigt vild med blåbærfred! Hører den i øvrigt nu.
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Sange og tekster Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B