Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Skjaldesang 2 - "Over Alle Bjerge" ???
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #31 Posted: Fri Jun 02, 2006 15:20    
  Nemlig det som Jeppe siger. Med en ny CD vil vi få mere musik ud til de folk som ikke lige kommer på nettet eller som måske ikke kan downloade. Tænk (nogle af jer) bare på tøserne i Frederikshavn der tæver Skjaldesang igennem til hver syworkshop og som kunne Lygtemanden bedre end mig (arh, det var så heller ikke så svært.).
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #32 Posted: Tue Jun 06, 2006 19:33    
  Jeg må jo nok krybe til korset og give Mads, Tore, Frederik, Christian og mange andre ret. Det er nok på sin plads forsøge at ruske op i projektet med en fortsættelse. Måske handler mine forbehold måske mere, om jeg kan leve op til mine egne forventninger, men med så meget opbakning må jeg nok give mig, synke og se mulighederne i stedet for begrænsningerne.

Kunne man evt forestille sig en deadline f.eks. nov 2007 eller 2008, med
1 ny cd evt som en slags soundtrack
1 ny dvd med sangene i setting, musikvideoer, kultur, dansetips, gæsteoptræden, historiefortælling og interwievs.
1 ny indbundet sangbog med tekster og noder.
Opdatering af hjemmesiden med anmeldelser, artikler, favoritsange mm.
evt i samarbejde med landsforeningen (LLR) og eller Folkemusiksammenslutningen eller hvad vi nu finder ud af.
Det kunne være et ambitiøst kompromis, men tilfredsstiller så mange som muligt, såvidt jeg kan se.
Det bør ikke påvirke indspildningerne hos Christian i sommer, men lad os bruge erfaringerne derfra til senere. 
Vi har ikke noget hastværk, og et evt projekt i det omfang vil kræve en langsigtet planlægning.





Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #33 Posted: Tue Jun 06, 2006 21:31    
  Jeg må indrømme at jeg ikke har fået taget mig sammen og og givet dig (Kristian) svar på tiltale efter dit dræberindlæg, men nu kan jeg jo heldigvis se at det ikke er så nødvendigt længere...

Skal det så forståes således at der er et enstemmigt "ja"..?

I så fald har det taget over 32 indlæg at nå så langt. I starten af året blev der afholdt at møde vedrørende skjaldesangs fremtidige beståen, gøren og lade (jeg var der ikke, så ret mig hvis jeg er galt på det) Må jeg - i fald at det bliver besluttet at der skal laves et nyt produkt, foreslå at der bliver arrangeret noget lignende..?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #34 Posted: Tue Jun 06, 2006 22:47    
  jo, det kræver en del planlægning, så der vil nok komme noget mødeaktivitet henad vejen. For mit ejet vedkommende kan jeg først opprioritere projektet efter jul, da jeg indtil da har lovet min sjæl til liverollespilsjulekalenderen. Der er også et par andre projekter, som jeg kan prøve at få afsluttet, så de ikke ligger og knirker. 
Hvordan ser det ud for jer andre?.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #35 Posted: Wed Jun 07, 2006 0:01    
  Kristian skrev: "evt i samarbejde med landsforeningen (LLR) og eller Folkemusiksammenslutningen eller hvad vi nu finder ud af."

Jeg kan da sige, som bestyrelsesmedlem i netop FMS (Folkemusiksammenslutningen), at vi i forbindelse med vores 'identitetskrise' faktisk har snakket om ikke vi skal til at have kontakt til middelaldermusikmiljøet. Jeg er rimelig sikker på det ikke vil være svært at overbevise resten af bestyrelsen om at vi kunne få noget godt ud af et samarbejde, selvom det ikke direkte er middelaldermusik, så er det da trods alt derhen af. Smile
(Jeg må indrømme at jeg faktisk tænkte på et FMS-samarbejde tidligere i tråden, men da jeg ikke er så opfindsom på den måde, så fik jeg aldrig udmøntet hvad et sådant samarbejde kunne gå ud på, og har derfor heller ikke nævnt det før nu. :/)
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #36 Posted: Wed Jun 07, 2006 0:06    
  Og jeg er nogenlunde lige travl hele året rundt. Jeg turnerer med ROD og er med til stort set alle de koncerter til festivaller og stævner, så under disse er jeg i hvert fald optaget. Så starter jeg skole igen snart (Very Happy). Så er der FMS, M&U, og FHS der tager lidt tid. Så er der Ravneborg. Så er der familie og venner og den slags kravl som man jo også skal finde lidt tid til. Kort sagt, bare giv mig en dag og en tid. Smile
(Ej, som tingene ser ud nu stiller jeg ikke op igen til FMS' bestyrelse ved næste generalforsamling - så har jeg kun to bestyrelsesposter, som begge ikke kræver specielt meget arbejde. Så skulle der blive mere tid/mindre pres. Bortset fra at jeg selvfølgelig er startet i skole igen på det tidspunkt...)
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #37 Posted: Wed Jun 07, 2006 12:13    
  Jeg synes også at kunne ane at ideen om et nyt stort projekt i Skjaldesang (hvad det end måtte blive), er så småt ved at komme udover idéplanet.... Fedt. 

Hvis der er interesse og vilje for alle de projekter som Kristian har listet i sit sidste indlæg, synes jeg bare vi skal se at kommme igang.

Selvfølgelig skal disse projekter have noget tid undervejs, dog ikke for meget. Det skal gøres mens interessen stadig er der og ideen er "varm". 

Jeg synes derfor også at vi skal holde projekterne adskilt, da det bliver mere overskueligt og inden-for-rækkevidde med ét projekt ad gangen.
Vi skulle nødig gå døde midtvejs, med flere rigtig gode, men kun delvis færdige projekter.
Der må derfor prioriteres hvilke projekter der skal gennemføres først.

Freso> Sorry jeg aldrig fik svaret. Er der stadigvæk mulighed for at bruge Folkets Hus som mødested, evt. med overnatning?

Jeg synes jeg at vi laver en seperat tråd til dette og det projekternes videre skæbne.
Denne tråd er indholdsmæssigt kommet langt udover dets oprindelige emne, er blevet rodet, og som sagt tror jeg vi er kommet udover spørgsmålet om "Om vi skal høre det eller ej" og nu skal koncentrere os om "Hvordan gør vi det og hvornår"

Så snart jeg har overstået min fysik/kemieksamen, skal jeg nok oprette en sådan tråd, hvis en anden ikke har gjort det inden da.

/Mads.
Hop til top
Send private message Send e-mail
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #38 Posted: Thu Jun 08, 2006 6:09    
  

indtil videre syntes mener jeg ikke at der er nogen grund til at gå igang med flere projekter nu.
Der er allerede et igang med indspilning hos Christian, som kræver en indsats, det har som jeg ser det højest prioritet. Det er konkret, det er nu på søndag.
Det andet må vi kikke på henad vejen, jeg tror ikke interessen der har været, forsvinder hvis det ikke er nu og her, men forslag og ideer er da altid velkomne. Jeg ser det ikke som adskilte projekter mht til evt cd, film, sangbog, hjemmeside, men dele af det samme projekt, der har en deadline på et tidspunkt, jeg er bange for at sammenhængen kan forsvinde hvis det bliver for adskilt.

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #39 Posted: Thu Jun 08, 2006 13:01    
  Jeg vil så gerne sige (forhåbentlig uden at være lyseslukker): Jeg synes, alt det med DVD og musikvideoer og tjuhej lyder rigtig spændende og som noget, der kunne gå hen og blive rigtig godt (men som også kunne falde vældigt til jorden, hvis ikke det bliver gennemført ordentligt).
Men det lyder også som et utroligt omfattende projekt, som i hvert fald jeg ikke på nogen måde har overskud til at give mig i kast med.
Forstået på den måde: Hvis I en dag står og mangler en aktør, dukker jeg da gerne op og giver et nap med, men det virker som for stort et projekt til, at jeg kan overskue at være nogen form for arrangør af det eller have noget overblik, og man skal endelig ikke undervurdere, hvor meget arbejde det vil kræve.

Cd-projektet er overskueligt. Det har vi prøvet før, og vi er endda blevet væsentligt bedre siden, så det synes jeg, vi primært skal satse på. Hvis vi så derefter kan hitte ud af at lægge noget video ovenpå, kan det vel sagtens gøres som playback, kan det ikke?

I hvert fald vil jeg anbefale, at vi starter med at fokusere på lydsiden (der er *så* meget mindre at tænke på) - og som Colberg siger, så er det vigtigste, at vi får indspillet lydfilerne. Om de derefter kommer op på nettet eller samles på en cd eller laves om til musikvideo, kan altid afgøres bagefter.

[Men selvfølgelig: Hvis en masse af jer er friske på at kaste jer ud i videooptagelser og tjuhej, så for min skyld ingen alarm. Bare I ikke forventer en masse fra min side Smile]
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #40 Posted: Thu Jun 08, 2006 13:08    
  Well i be damed... for en gangs skyld er jeg fuldstændig enig med Rikke. 
Hop til top
Send private message Send e-mail
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #41 Posted: Thu Jun 08, 2006 14:12    
  Det samme her, Rikke. 
Du har helt ret, det vigtiste er at få gang i indspilningerne.
Det ander var kun en opsummering af ideer.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #42 Posted: Fri Jun 09, 2006 23:57    
  Mads:
Folkets Hus kan under alle omstændigheder bruges til mødested. Når vi har nogen faste datoer kan jeg også lige smide dem videre til booking-mestrene og se om vi kan få spærret et rum så vi er 100% (fremfor 95%) sikre på at vi kan være der. Skal have spurgt ham om overnatning. (Dog husk at der ikke må indtages alkohol i huset, medmindre der er givet tilladelse fra A-gruppen i forvejen!)
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #43 Posted: Sun Jun 11, 2006 22:56    
  Nøj, hvor ville det være skønt, hvis I gad at holde jeres små-chatteri om indspilningerne hos Chistian ude af denne i forvejen rodede tråd, og generelt bare holdt jer til emnet folkens !
Det ærgrer mig at jeg ikke har moderatorhat på, i denne tråd også.

Jeg vil nødig holde mig selv hellig og være sur og gnaven, men det kræver altså en hvis deciplin fra folk at holde et internetforum overskueligt, så man på den måde ikke spilder dets brugeres tid. 
Der er åbenbart en generel tendens til både at til at chatte, og køre ud af store sidespor her på forummet. Stop det!


Jeg opretter en ny tråd som før nævnt om Skjaldesang 2, inden for nærmeste fremtid.


Sorry for det sure opstød.

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #44 Posted: Sun Jun 11, 2006 23:05    
  Point taken.
Bruger lige min moderatorhat til at rydde lidt op, inden jeg smutter i seng (men det *var* nu altså vigtigt lige at få afklaret det med tidspunktet, selvom det bare var en misforståelse).
Hop til top
Send private message
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #45 Posted: Wed May 30, 2007 17:01    
     Nu start et år siden at denne tråd blev stoppet? Hvad er der sket med projektet siden ?
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next Page 3 of 6
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B