Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
God musik indspillet til hjemmeside søges.
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Sabineta


Posts: 3


Post #1 Posted: Wed Jun 07, 2006 17:15    Post subject: God musik indspillet til hjemmeside søges.
  Heysa Smile
jeg søger en person, som kunne have lyst til at indspille med instrument og sang, en fin middelalder sang, som skal bruges til informations hjemmeside til et spille forum. Forummet handler om elvere og mennesker, og er et såkaldt RPG forum. Hvis nogle kunne have lyst til at indspille en sang (og tekst og melodi er noget i selv bestemmer, det skal dog handle om mennesker eller elvere) Sangen vil kun blive brugt inde på informations hjemmesiden, og kan ikke kopires.

men hvis du er intresseret så kontakt mig på Nomad717@hotmail.com

MVH. Bine
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Wed Jun 07, 2006 18:32    
  -Kan du evt. definere begrebet "en fin middelalder sang" lidt klarere?
-Er det sådan så du/i selv har indspilningsmulighedder (udstyr etc.) eller hvordan er det tænkt at det skal foregå?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Sabineta


Posts: 3


Post #3 Posted: Wed Jun 07, 2006 22:23    
  

Altså.
Noget stille og roligt, natur gøgler show.
Sang er ikke vildt vigtigt, , men musik er det vigtigste helt klart.
Indspilning klares selv, osv. Jeg ber kun om en klar indspiling af en ren og god melodi, der kan bruges til et spille forum, som omhandler elvere og mennesker. (jeg vil så sige, at der kommer til at stå hvem der har lavet musik og sådan Smile

Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Thu Jun 08, 2006 12:09    
  Først og fremmest:
Har du kigget de filer igennem, vi har liggende på skjaldesang.dk? Langt de fleste af dem handler på en eller anden måde om enten elvere eller mennesker.

Derudover synes jeg også godt, du må forklare dig tydeligere:

Hvad er egentlig formålet med sangen? Er det bare noget, der skal give stemning, eller skal det fortælle en historie, eller er det for at vise folk hvad slags musik man spiller i den spilverden, I laver forummet til eller...?

Hvad er det for en slags elvere? De findes jo i mange afskygninger og har typisk forskellige guder alt efter hvilken spilverden det drejer sig om, så man kunne nemt komme til at beskrive noget forkert.
"Legenden om Morhakur" er en af de typiske live-elverslægters skabelsesberetning, mens "Ud på heden" handler om en mere klassisk nordisk elverpige med hul i ryggen og "Månens blomst" (i mine øjne) involverer et alfeagtigt væsen.
Meget forskellige, men alle om elvere...

Hvad angår mennesker, så handler både "Manden og konen," "Ridder Philips kærlighed" og "Rolandskvadet på hver sin måde om mennesker", men de er også meget forskellige alligevel. Så måske ville det være en idé, hvis du angav en genre eller en stemning, du gerne ville have frem.

Er det i øvrigt rigtigt opfattet, at det er et ingameforum, hvor man mødes for at spille med hinanden via det skrevne ord?

Det ville være en god idé at linke til hjemmesiden, hvis den altså er oprettet på nuværende tidspunkt.


Håber ikke, det virker for overvældende med alle disse spørgsmål... Smile
Hop til top
Send private message
Sabineta


Posts: 3


Post #5 Posted: Fri Jun 09, 2006 12:19    
  Okay.. Altså den eneste grund til jeg ikke har valgt, at bruge nogle af de allerede indspillet, er nok at jeg faktisk har ændret mening til, at det helst skal være musik uden sang, som skal give en stemning på siden.

Formålet er egentlig at det ikke skal være vildt kedeligt, at kigge på
Informationer om det man såkaldt kalder et RPG forum.

Altså.. jeg vil gerne holde mig til, at der måske er naturlyde, at man måske sidder i naturen, og spiller noget smukt, måske sørgeligt, eller måske meget festeligt, faktisk er der fri tøjler der.

Men elverne, er meget i hentydning til Faunen i Narnia.
Altså at de danser og fester, og at de ikke tænker vildt meget på naturen.
Men at de alligevel kan være ret så fine, og skumle.

Mennesker er også en spilbar rolle på forummet.
De har en næsten samme beskrivelse som elverne, det er mest udseendet
Der skiller dem ad.
Der er dog også drager på forummet, og der kunne man måske
Ligge noget ind? hvis man har lyst?

Det er et Ingame RPG forum.
Altså et spil, hvis man skiftes til at skrive en post, og beskriver i lange træk, og med mange dejlige detaljer med personerne gør Smile
Jeg vil gerne linke til siden, når den altså er blevet en del finere.

Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #6 Posted: Fri Jun 09, 2006 13:15    
  Hvis det skal være insturmentalt, kan man jo sagtens bruge noget fra siden - og så bare lade være med at synge.

"Månens blomst" virker i mine øjne meget oplagt til sådan et projekt - med CC's tilladelse, naturligvis Smile

Ellers findes der også en masse stille og roligt meditationsmusik med naturlyde og baggrundsspil.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #7 Posted: Fri Jun 09, 2006 21:00    
  Jeg laver lige en ny indspilning af The moon Flower, og så kan du bruge den hvis du synnes.

Jeg skal nok få den klar  hurtigt, og så sender jeg den til dig.

mvh
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B