Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
ROD i påsken 2008! (sket)
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #1 Posted: Thu Jan 31, 2008 2:38    Post subject: ROD i påsken 2008! (sket)
  

Jeg fik igår en opringning fra en arrangør, som bad mig om at trække i alle dele af mit (relavante) netværk, og reklamere for ROD 2008
Så her kommer den. Men ordende er oprigtige og helt min egne... 



ROD-stævnet er årets absolutte højdepunkt for Danmarks unge folkemusik.
ROD-stævnet er et fem dages festival for alle mellem 15 - 25 år, hvor der spilles, danses, JAMMES, læres, udveksles, networkes, drikkes, elskes lidt, og FESTES i folkemusikkens mange navne.
For vi snakker ikke kun traditionel dansk spillemandsmusik. Men kom og hør hvordan en polka kan svinge alligevel!

På ROD får du dygtige proffesionelle instruktører, kost, logi, koncert(er?), T-shirt, nodehæfte, CD (senere), fed live folkemusik døgnet rundt, en masse nye kontakter og venner, spillelyst, sansynligvis tømmermænd, OG ikke mindst gratis adgang til de fleste af det følgende års folkemusikfestivaller rundt om i landet, som en del af ROD-orkestret... Alsammen for den (alt taget i betragtning) ringe sum af 850 kr.
Det kan blive en invistering for livet.

Det kan selvfølgelig anbefales at man spiller ét instrument (selvom vi har haft "strickly" sangere) som deltager.
Men du behøver slet ikke at være speciel dygtig eller have spillet folkemusik før. Det kan læres, og det er jo tilladt bare at snuse!


Årets instruktører er alle mand fra Baltic Crossing(!!) (DK/FI/GB) med bla. Kristian Bugge der bla. vandt DR, P2-pris for et par år siden.

Årets koncert (udover den vi selv spiller) er med danske INSTINKT(!!!) med bla. Martin Seeberg kendt fra Valravn/Virelai.

Det bliver et fantastisk år!

Stedet Strib skole (det vestligste Fyn)
ROD-stævnet ligger hvert år i skolernes påskeferie, men de præcise datoer er ikke fastlagt endnu.

Læs (lidt) mere arrangementet, og tilmeld dig ROD på deres hjemmeside: www.rodfolk.dk 


Som man nok kan høre, kan jeg personligt og på det varmeste anbefale det! (Som jeg også gør her: http://www.rodfolk.dk/?mode=page&id=8)


Mvh.
/Mads - ROD i 2007/08, tilmeldt 2008/09. 




Hop til top
Send private message Send e-mail
Kirstine Krath Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 41
Odense - Allesø

Post #2 Posted: Sat Feb 02, 2008 18:00    
  Jeg syntes altså det er dyrt
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #3 Posted: Sat Feb 02, 2008 20:54    
  Det er det også i forhold til f.eks. et rollespilsscenarie, men når man så ser på hvem de har fået til at komme og holde workshops, kan man godt forstå prisen Smile
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #4 Posted: Sun Feb 03, 2008 19:08    
  Kirstine...
På selve stævnet får du mere kvalificeret undervisning end du nok forestiller dig. Vi snakker proffesionelle musikere (der LEVER af musikken) der, udover den programsatte undervisning (storspil, og specialworkshops) står mere eller mindre standby for deltagernes skyld i 5 dage i træk.
Dertil får du temmelig god, rigelig og varieret kost, morgen middag og aften.

Og jeg gentager:
du får GRATIS adgang til de fleste større FOLK-arrangementer (festivaller, og stævner) rundt omkring i landet et helt år frem (Der er ikke så få..).
Vi snakker arrangementer der enkeltstående koster op til 500 at deltage i, som "normal besøgende".
Hertil hører der, som en del af ROD-gruppen, ofte "V.I.P previlegier" som fx. gratis mad, gratis øl og fri adgang til alle koncerter under festivallerne, der normalt tager koncertentré.


850 kr. er mange penge... Men jeg kan simpelthen ikke forstå at du synes det er dyrt.
Hop til top
Send private message Send e-mail
Troels Dueholm Nørgaard

Se fuldt billede
Posts: 80
Århus N
Barok-skjald

Post #5 Posted: Wed Feb 06, 2008 0:50    
  Det lyder rigtig fedt.. Hvis jeg ikke skal lave andet i påsken overvejer jeg kraftigt at tage med, det skal jo snart til at være hvis jeg skal nå at komme med inden jeg bliver for gammel.. (til påske vil det være et år siden jeg fik min drejelire.)

\Troels
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Kirstine Krath Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 41
Odense - Allesø

Post #6 Posted: Sun Feb 10, 2008 16:16    
  Det kan godt være.. Razz

Men så tror jeg bare jeg holder mig til Timeglas, jeg har problemmer nok med at have råd til at komme til århus for at få indspillet vores musik Smile
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #7 Posted: Sat Mar 22, 2008 18:57    
  Det var så ROD 2008.

Det blev Nicolas Troels, Mie (Daugaard) og jeg herindefra, der var afsted og fyre den aw!

...bla til celleigh'en ( =open mic-monday night), hvor vi gav polkafolket et skud dronemusak:

Fra venstre: Martin Seeberg, Nicolas Koch-Simms, Mads Kjøller-Henningsen, Troels Dueholm Nørgaard.

Jeg er pt stjernetræt, alkoholforgiftet, finger-øm, ludfattig, og det hele taget til rottterne... men lykkelig! (Igen i år.)

/Mads - medarrangør af ROD 2009.
Hop til top
Send private message Send e-mail
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #8 Posted: Wed Apr 30, 2008 9:02    
  
Og imens vi går og venter på koncert-CD'en og ikke mindst næste års stævne (det bliver FEDT), er der billederne fra dette års stævne blevet offentliggjort...
... Og sørme om der ikke er en del kendte skjaldesang-ansigter iblandt:



 
 
 
 
 
 
   
  


Never underestimate the power of strange instruments! 

Resten af de MANGE billeder fra Årets stævne kan findes på stævnets hjemmeside (rodfolk.dk) under "tidligere ROD"

Vi ses næste år!

/Mads - RODarbejdsgruppen 2009
Hop til top
Send private message Send e-mail
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #9 Posted: Wed Apr 30, 2008 12:49    
  Showoff...men fedt!

Jeg havde helt glemt hvor godt jeg ser ud på billeder  
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #10 Posted: Wed Apr 30, 2008 21:14    
  Showoff...

Hell yeah!
Hop til top
Send private message Send e-mail
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #11 Posted: Wed Apr 30, 2008 23:06    
  Er det her man melder sig ind i de selvfedes klub ???  

/Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B