Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Danserye
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Beate Horsleben


Posts: 102
Ballerup (Hovedstads egnen)

Post #1 Posted: Fri Jan 25, 2008 21:50    Post subject: Danserye
  Nu har jeg stødt på denne video, med et tysk middelalder/renæssance band en del gange.

Jeg har endnu ikke taget mig sammen til, at sætte mig ned og finde ud af hvad de synger, men jeg er helt vild med deres udstråling.

Og nu synes jeg, at jeg ville dele den med jer andre. om ikke andet, så fordi det ikke er, som det meste andet tyske.

http://fr.youtube.com/watch?v=zBvA6h8nwOo&feature=related
Hop til top
Send private message Send e-mail



Posts: 17


Post #2 Posted: Fri Jan 25, 2008 22:55    
  Genialt!
Jeg er vild med den de nærmest spiller teater på. Det er sgu fedt.
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Fri Jan 25, 2008 23:52    
  Jeg ku' også langt fra forstå det hele, men det var meget noget med, at de manglede alt muligt.
Fx var der hverken øleller vin til dem, og jeg tror også nok, der var noget med, at han opsøgte en gruppe kvinder, men ingen af dem var interesseret, fordi hans eufemisme var for kort... og på et tidspunkt tænkte han på at hænge sig, fordi han havde så ondt af sig selv... nogen, der kender en tysker, vi kan smide den efter for en oversættelse?
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #4 Posted: Sat Jan 26, 2008 19:17    
  Det er svært at forstå fordi han nærmest råber det, og jeg kan ellers godt tale tysk. Sådan på "ja, sommerhusene er den vej og Brugsen den anden" niveau.
Men forsangeren klager over at verden er et nedern sted at være for ham. Andet vers går han i horehuset og finder den smukkeste, men hun vil ikke have ham fordi han er for klejnt udstyret.
"Kein Seeligkeit, kein Weib, kein Bier, so grausich is die Welt zu Mir
Kein Seeligkeit, kein Bier, kein Weib, Herr, nimm mich zu dir, ich bin bereit!" - synger han cirka i omkvædet.
 = Ingen salighed, ingen dame, ingen øl, verden er grufuld ved mig, ingen salighed, dame eller øl, Herre, tag mig til dig, jeg er klar.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B