Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Januar workshop i Odense Skjaldelaug!!
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #1 Posted: Mon Nov 26, 2007 21:06    Post subject: Januar workshop i Odense Skjaldelaug!!
  Workshoppen vil løbe af stablen weekenden d. 25-27. Jan i Odense!...

Workshoppen er GRATIS!

-med undtagelse af "festbanketten" der vil blive afholdt lørdag aften (dermed menes go fed mad!)

Alle kan diltage!

men Sidste tilmældings frist er er en uge før workshoppen dvs: d. 18 januar....vær sød at huske det så formanden ikke får stress!

I forbindelse med denne workshop vil vores GENERALFORSAMLING også bliver afholdt.

Men udover det vil vi fortsætte med medlemmernes workshops, denne gang bla. med workshops i:

-gøgl:(bolde,poi,flowertick/develstick),
-guitar,
-sangteknikker,
-sækkepibe,
-tinwistle og blokfløjte,
-teaterterteknikker og teaterlege,

-samt flere sange og måden at bruge dem/optræde/jame med dem i middelalder såvel som i rollespil, og forskellige metoder til selv at skrive sange.

Derudover en danseworkshop hvor vi vil arbejde med ting som:

-pardanse,
-folkedanse,
-kædedanse,
-cirkeldanse

....som vi vil bruge om aftenen i et kæmpe bal med folke- og middelalder musik.

(Vi har muligvis denne gang også en tryllekunstner med os der vil lave et show og lære os nogle triks.)

Men det færdige program vil vil blive sendt til medlemmerne og de interesserede i løbet af de næste par uger. Jeg ser gerne at de der læse dette og gerne vil med kontakter mig på stine_duch@hotmail aller' senest en uge før workshoppen.

Jeg ser frem til at se alle medlemmerne igen og de nye der vil komme så spred rygtet og tag nogle venner med der kunne være interesserede.


Mange hilsener Formanden for Osmu /Stine
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #2 Posted: Mon Nov 26, 2007 21:31    
  

Fede initiativer I har gang i!

Hvem står for de enkelte workshops?

/Mads

Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Mon Nov 26, 2007 21:34    
  Det lyder rigtig fedt.
Supergodt initiativ Smile

Eneste problem er, at det er kun en uge efter Skjaldenes Nat  (se http://skjaldesang.dk/debat/viewtopic.php?t=326&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=) og præcis samtidigt med Broby Balladeweekend, så det kan jo blive svært at nå det hele... :-/

Bortset fra det har jeg et par praktiske spørgsmål på vegne af dem, der ikke bor i Odense:
- Er der nogen hjælp til at finde et sted at overnatte (evt. samme sted som workshoppen foregår, hvis man medbringer sovepose), eller er man på spanden, hvis man ikke kan pendle?
- Skal man selv stå 100% for mad (bortset fra lørdag aften)?
- Hvad koster maden lørdag aften?

Men det lyder som et meget omfattende og rigtig spændende program... jeg ville gerne deltage i det hele, hvis jeg kunne Wink
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #4 Posted: Tue Nov 27, 2007 10:23    
  Samme spørgsmål som Mads

Det ser virkelig spændende ud. En skam den weekend allerede er optaget!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #5 Posted: Tue Nov 27, 2007 16:47    Post subject: Workshop info
  

Ja det er ærgeligt men de ligger jo engang hver 2 mdr. så bedre held næste gang...

men

workshoppen er gratis men der er lidt brugerbetaling ca. 30-50 kr for maden lørdag aften og lørrdag/søn morgen som vi hjælpes med at lave...

det er formentlig i ungdomshuset i odense og hvis vi ikka kan sove der (skal undersøge reglerne) så kan vi sove hos mig ALLESAMMEN! det er gåafstand derfra ca. 20 m in gågang. eller bybus.

maden (undtagent morgenmad lørdag og søn og aftensmad lørdag) kan man selv købe ind eller lave specielle aftaler med mig eller hverandrte og have i mit køleskab etc...

Hilsen Stine

Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #6 Posted: Tue Nov 27, 2007 17:52    
  Igen.
Samme spørgsmål som Mads.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #7 Posted: Wed Nov 28, 2007 1:18    
  Det er endnu ikke aftalt hvem der står for de enkelte workshops.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #8 Posted: Fri Nov 30, 2007 23:25    Post subject: workshopsne'
  for at føle op på lises svar (overså vist spørgsmålet tidligere):

det planlægges delvist til "brefing" esøndag efter hver workshop mellem de tilstædeværende diltagere hvis de vil have en speciel workshop eller de gerne vil stå for en. og derud over skaffer jeg (eller andre med gode kontakter eller ideer) de workshops ansvarlige der kan undervise eller holde et foredrag etc. om emnet der ønskes. (og hvis jeg synes der er noget bestemt man næsten bør have om tillader jeg mig at sætte det på programmet eks. kædedans m.m.)

Altså:

workshoppene er gratis at diltage i OG de er ulønnede for de enkelte  workshopsansvarlige. Så foreningen fungerer altså som et samarbejde mellem alle medlemmerne om at lære hinanden noget, samles om noget eller skabe noget.

Medlemmerne er af meget blandet karakter og har derfor også meget blandede ønsker: alt lige fra ildgøglere, rollespillere/reanacktere(som jeg nok ikke kan stave til...), og forskellige typer musikere.

Det jeg værdtsætter højest blandt medlemmerne er evnen til at lære fra sig, og være åbne for hinandens ideer og imput. Jeg tror ikke jeg har oplevet en eksempelvis jam hvor der var nogen der følte sig til overs eller mindre værd, selvom det ikke lige var deres felt.


Vi har både øvede og begyndere i foreningen og alle skal have lov til at udvikle sig med det hjælp de kan få tilbudt.

jeg håber det dækker spørgsmålet (og måske også lidt mere end det..)

Mvh Stine
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #9 Posted: Sun Dec 02, 2007 0:02    
  Jeg er lidt forvirret ...

Så I har, ved sidste workshop, aftalt hvem der vil stå for hver enkelt workshop?
Så ved I vel også hvem der står for dem?

-Og hvor mange sækkepibespillere har i foreningen, siden der laves en workshop?

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #10 Posted: Sun Dec 02, 2007 14:03    
  jo vi ved hvem der står for hver workshop ret hurtigt efter. fordi nogle af dem bliver fundet til den forige, og andre skaffer jeg/eller andre gennem kontakter bagefter hvis de ikke lige findes til workshoppen.

ang sækkepibe er det ikke hvor mange vi har men hvor mange der gerne vil prøve det det handler om. desuden har vi en i foreningen der gerne vil afholde det (jonas) og der var go stemning omkring det så...

mvh stine
håber det er svar nok på dit spørgsmål.
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #11 Posted: Sun Dec 02, 2007 16:21    
  Høhø... nej... Du altså stadig ikke svaret på mit spørgsmål (og Nicos)!

HVEM står for hver enkelt workshop!
... jeg har brug for navne!... HVEM formodes at undervise, og i hvad??
Jeg spørger af REN og skær nysgerrighed, fordi jeg synes det er nogle fede initiativer!

Og hvis du ikke ved hvem det drejer sig om, så sig dét, og lad være med at komme med en lang forklaring om foreningens principper, struktur, nonprofit-mål, solidaritetsfølelser osv. Det tror jeg efterhånden vi har fået fat i.

Du må undskylde hvis jeg lyder som et dumt svin... det er jeg i virkeligheden slet ikke .

Er bare ved at være fustreret over at vi åbenbart taler forbi hinanden hele tiden.

@Lise
Jeg tager dit svar for gode varer, men der kommer lidt modstridende oplysninger fra formanden...

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #12 Posted: Sun Dec 02, 2007 22:19    Post subject: svar på spørgsmål...
  ok.. fik ikke fat i det var faktiske navne du ville have og ikke bare generalt...(synes jeg er stresset nok i forvejen til det hjælper noget at bide hovedet af mig fra starten) -skal jeg da prøve at komme med:

Jonas - sækkepibe og junglering med poi
Lajla  - blokfløjte/tinwistle
Mie - Sangteknikker og junglere med bolde
Mig - sangskrivning m.m, dans og junglering med flower og develstick
Alexander - folkemusik

mener det var de planlagte denne gang men ved jo så ikke hvor meget de navne siger dig?

desuden ved jeg ikke helt om det er så tvetydigt det mig og lise siger?......

og NU håber jeg altså jeg fik svaret på dit spørgsmål.

mvh stine

Hop til top
Send private message
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #13 Posted: Sun Dec 02, 2007 22:29    Post subject: ...
  hm ja kikkede lige engang igennem tråden (er altså ikke så prof på furumt og laver normalt alt muligt andet end at være online, så undskylder hvis jeg ikke er så opmærksom igen...) men ang workshoppene er det vist et spørgsmål om "generalt" og "denne gang" for jeg synes jeg har forklaret hvordan det foregår med at finde workshopsansvarlige fra gang til gang... og lød i mine øre som om det var det du mente...

men jeg undkylder også hvis jeg bider lidt tilbage af folk. lige for tiden er det mine skuldre der bærer foreningen og dens workshops så er tit en del stresset (hvilket også fik mig til at gå helt psykisk ned under sidste workshop) og når det samtidig er mig der ligger på alle mulige forumt og skal forsvare foreningen bliver det nogengange lige op til hvor vandet render ned af glasset.....

så undskyld hvis jeg "bider" lidt tilbage men nu har jeg også beskrevet hvorfor... jeg er skam også ganske flink når jeg ikke stresser. Wink

og forresten hvis jeg har glemt det: tak for de pæne ord om foreningen...

mvh stine
Hop til top
Send private message
Kirstine Krath Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 41
Odense - Allesø

Post #14 Posted: Thu Dec 06, 2007 20:55    
  Jeg kommer absolut og leger med, nu hvor jeg bor i byen!
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
stine duch andreasen


Posts: 15


Post #15 Posted: Thu Dec 06, 2007 22:52    
  det lyder rigtig godt!  vi glæder os altid over nye bekendskaber... jeg vi snarligst ligge pogrammet ud på vores hjemmeside så I/du kan se hvordan vi forventer det løbe af stablen denne gang...

desuden skal jeg minde om at tilmeldingsfristen for workshoppene altid er en uge inden. dvs -der altså er god tid endnu. men skal jeg på forhånd skrive dig på listen til januar-workshoppen? du kan altid ombestemme dig selvfølgelig, så længe jeg ved det en uge ingen Wink

hilsen stine
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B