Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Skjaldesang 2 - "Over Alle Bjerge" ???
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #61 Posted: Mon Oct 08, 2007 21:40    
  " Som udgangspunkt synes jeg at alle kræfter der selv ønsker at bidrage med bare ét eller andet skal have lov til det!..."

Så melder jeg mig som groupie. Eller tegnesmølf. Eller min lejlighed som potentielt Københavnsbaseret mødested (både Lise, Signe, Tore og Ann Sofie har brugt den som midlertidig base ved besøg i omegnen, så nogen ved i hvert fald hvor den er).
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #62 Posted: Tue Oct 09, 2007 0:09    
  Jeg er helt klart på!!!

Men snakker vi møde, kan jeg først til december...

I kan også bare sige hvad jeg skal smutte hjem til colberg og indsynge -for efter at Tore så skamløst bad om at låne sange, men glemte at invitere mig med, så vil jeg altså død og pine på projektet denne gang

Og med fare for at lyde som en forfærdelig diva -dette er på ingen måde hensigten!, så synes jeg altså at en del af kvindevokalerne var knap så gode sidste gang...
Og dermed ikke sagt at jeg så bare er den bedst kvalificerede, for det er jeg desværre ikke...

men... Jeg er på alligevel!!!
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #63 Posted: Tue Oct 09, 2007 0:17    
  Jeg melder mig også under fanerne.
Jeg har ikke lyst til at trække noget større læs rent organisatorisk, men praktisk/musikalsk skal jeg nok være der, hvis/når det bliver nødvendigt.

Jeg synes for resten lige at det er på sin plads at rette er velment tak til Dan for at genoplive debatten. Har siddet og læst nogle de gamle indlæg igennem, og jeg må virkelig sige at det har været en lang og interessant debat indtil nu.

Поделаиют си-ди!    -   lad os lave en cd!
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #64 Posted: Wed Oct 10, 2007 8:50    
  Signe: Jeg melder mig åbent som en af de kvindevokaler, der var knap så gode sidste gang. Er i hvert fald ikke selv synderligt stolt over min præstation Wink

Men med lidt held er jeg blevet bedre til at synge i mellemtiden (og har ikke lige haft halsbetændelse, når vi når dertil), og ellers... tough luck! Nu har I sagt, at jeg måtte være med, og så slipper I ikke for mig!
Hop til top
Send private message
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #65 Posted: Wed Oct 10, 2007 15:56    
  Du er altså også blevet klart bedre i den tid jeg har kendt dig og det var sagt på den mest positive måde det kan udtrykkes  

Vi har forhåbentlig også både mere erfaring plus bedre teknik og så vil jeg foreslå at lade god tid til at gøre det ordentligt blive en faktor også denne gang.

Jeg indsang en del sange hos colberg på kort tid og hold kæft hvor det ikke lød godt...
Jeg er ikke specielt mikrofon-trænet og så lyder det vist bare generelt aldrig helt så fantastisk før det har været igennem en masse teknik, så det bliver rart at høre på igen og igen...
Ud over at man så i øvrigt vist også oftest er sin egen værste kritiker og desuden synes at ens stemme er pænt sær, når man hører den på den måde Wink

Og ang sidste cd, så er det jo også altid nemmere at kritisere noget, man ikke selv har lagt et stykke arbejde i... hhrrmm...
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #66 Posted: Sat Oct 13, 2007 0:57    
  Signe:
Hvem mener du selv er bedre kvalificeret end du min egen skabsdivakærestesnut?
Og lad så være med at ligge op til debat om den gamle CD... iiiigeeen. 
Lad os bruge den som udgangspunkt for den næste, om så man synes den er god eller dårlig eller bare vil opretholde værdighed omkring den.

Og selvfølgelig skal de damer da have ihvertfald én sang hver på en Skjaldesang 2, hvis det står til mig... og det kunne det godt komme hen at gøre som det ser ud nu.

Jeg stemmer for et møde i november. Alle de der kan kommer. Alle der ikke kan, kommer ikke. 
Hvis vi skal blive ved med at tage hensyn til enhver der har lyst til at være med, kan vi udskyde møder i en uendelighed.

Jeg går da udfra at vi laver et referat for hver gang... (any volunteers?)

I den forbindelse kunne det da være fedt at have din lejlighed til rådighed Liselle!

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #67 Posted: Sat Oct 13, 2007 10:06    
  That's the spirit, Mads:
Læg et møde, og så håber jeg, jeg kan komme Smile
Hvis jeg kan, vil jeg da også gerne skrive referat (men må så til gengæld advare jer andre om, at det sandsynligvis bliver et ret langt et af slagsen... gør det ikke så meget i at fatte mig i korthed Wink)

...hvis jeg ikke kan komme, vil jeg helst være fri for at skrive referat...
Hop til top
Send private message
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #68 Posted: Tue Oct 16, 2007 14:04    
  

@Mads

November tror jeg lyder udemærket. Mener det er sidst i November Tore og jeg er et smut over på øen Smile

Hop til top
Send private message
Troels Dueholm Nørgaard

Se fuldt billede
Posts: 80
Århus N
Barok-skjald

Post #69 Posted: Tue Oct 16, 2007 20:30    
  Jeg vil også godt spille noget hvis der skulle være brug for det. Jeg ved dog ikke om jeg har tid eller råd til møder i KBH inden jul, men jeg glæder mig til at læse Rikkes referater.

\Troels - www.lurpakket.dk er blevet opdateret. Nye live-optagelser og billeder.. Smile
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #70 Posted: Tue Oct 16, 2007 23:21    
  Hvis ikke det passer ind i Leselles kram vil jeg også gerne ligge lejlighed til, hvis det kan lade sig gøre. Så er der også en chance for at jeg bliver inviteret med.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #71 Posted: Wed Oct 17, 2007 22:46    
  Nå jeg må nok hellere lige give lyd fra mig.

Jeg er frisk nok på at hjælpe med hvad jeg kan.

Jeg har gjort en del erfaring over de sidste par år med indspilnings projekter i skjaldesang og er kommet frem til at så få personer som over hovdet muligt skal have noget at bestemme.
Forstået på den måde at 1 projekt leder sætter sig sammen med en musiker leder, en sang leder og arragement ansvalig ( eks. komponisten/tekst forfatteren) og aftaler alt. 

Hvad angår valg af sange, så ser jeg gerne et bredt udvalg af gener på denne produktion. ( hvis nogle af mine sange skulle blive valgt, så er det ok, men jeg er selv gået igang med at genindspille alle mine sange og derfor skulle vi måske bruge tiden på nogle andre titler).

Det vil også være smart at aftale datoer meget hurtigt og eks oprette en fælles online kalender som folk skal skrive sig på.
En kort oversigt over hvad der skal laves og i en rækkefølge ville være:

leder gruppen laver arrangement og finder sangere
Toneart på sangen findes ved at kortlægge sangerens(nes) stemme register.
Derefter laves en que sang til musikerne så de kan øve sig
musiker mødes sammen og enkeltvis og indspiller.
Så indsynges sang og kor.
Derefter mødes en studie teknikker og leder gruppen til redigering af sangen.

nå. håber det kunne hjælpe lidt til projektet

mvh
Christian

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #72 Posted: Thu Oct 18, 2007 17:20    
  jeg syns det som christian syns...
Hop til top
Send private message
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #73 Posted: Thu Oct 18, 2007 18:04    
  Jeg er også på!

Men der er jo nok drejelirererere...Synger også gerne, eller laver arrangement...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #74 Posted: Sat Oct 20, 2007 11:35    
  OK, folkens.

Det lyder alt sammen rigtig, rigtig godt, det her.

Jeg har i årevis set frem til at få gjort noget ved "næste cd"-projektet, og jeg er glad for den opbakning, der er til projektet nu.

Lige nu har jeg travlt med at rejse til Island og alt mulig andet, men hvis Nico, Mads eller andre lægger en dato for et møde på sjælland, vil jeg sætte alt ind på at kunne komme med. Så kan vi også diskutere mange af de fornuftige (synes jeg) ting, som Colberg netop har sparket ind i debatten.

Hvad der rent faktisk SKER lige nu:

Kristian (webmaster) er i gang med at udvikle en helt ny hjemmeside til os, som gerne skulle være klar samtidig med cd'en (og omvendt). Der bliver, så vidt jeg har forstået, ikke tale om en simpel opdatering af siden a la "Skjaldesang.dk 1.57, men om en helt ny side, Skjaldesang.dk 2.0 med nye funktioner i retning af  "lav din egen sangbog" m.m.

Men jeg er helt klart med. Start med at lægge et møde, så vil jeg gøre alt hvad der står i min magt for at komme med.

/Tore
Hop til top
Send private message
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #75 Posted: Sat Oct 20, 2007 21:44    
  Enig med Tore på alle områder, læg en møde dato så skal jeg også nok rydde kalenderen også.

Fedt at se at folk virkelig gider.

Lotte
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next Page 5 of 6
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B