Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Tøjhusmuseet i efterårsferien
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Morten Fredberg-Holm

Se fuldt billede
Posts: 59
København K

Post #1 Posted: Mon Oct 15, 2007 21:36    Post subject: Tøjhusmuseet i efterårsferien
  Var lige en tur på Tøjhusmuseet i går. Som sædvanligt er det mere kræmmer end middelalder men vores datter Fiona genfandt sin legekammerat Rose fra sommerens markeder, så vi måtte blive hængende i timevis Smile

Jeg havde luret lidt på to musikere der spillede musik til turneringen, og da jeg spurgte lidt til en temmelig velvoksen sækkepibe, fik jeg stukket den i hånden og sat i gang...... Så jeg lavede lystigt larm i gaden indtil vi høfligt blev gjort opmærksom på, at der holdt et større optog af riddere og soldater og ventede på at musikken skulle gå forrest ind i gården.... Jeg overlod modstræbende apparatet til min tyske ven, som trods alt kunne få andet end hyl og skrig ud af den.

Da jeg kom hjem opdagede jeg at jeg har et foto af piben liggende på min computer. Den tilhører Scherbelhaufen.

Jeg fik aldrig spurgt om tyskerens navn, Rose og Fiona fik gjort tykt nar af hans kammerat, og vi havde nær skræmt livet af riddernes heste med sækkepiben. Men hvis nogen af jer kommer derind i efterårsferien, så spørg lige om det var Scherbelhaufen. Jeg vil gerne vide det......
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Tue Oct 16, 2007 23:10    
  Sidst jeg hørte fra Per Brix (Manden som arrangerer Tøjhusets marked) fortalte han, at han havde i sinde at hyre Scherbelhaufen, så mon ikke det er dem du er har mødt.
De er vældigt flinke ikke så metal-gothagtige som de fleste andre tyske middelaldergrupper, snarre lidt pop-agtige...



Er der for resten nogen som ved noget om det marked som skulle afholdes i Søndermarken? Jeg har hørt lidt om det hist og pist, men jeg kan ikke rigtig finde noget information omkring det
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B