Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang ->
Uploading af sange
Goto page Previous  1, 2  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #16 Posted: Wed Oct 10, 2007 18:45    
  Sært.
Min computer er begyndt at ville downloade sangene i stedet for - som tidligere, at åbne dem direkte i browseren.

På skjaldesang.ibit.dk/ så er der ingen "problemer"...

Hvorfor?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #17 Posted: Wed Oct 10, 2007 19:06    
  Det samme her: Skal downloade de sange, der er lagt over i spejlet.

Hvorfor de er lagt derover, Nico?
Fordi vi bliver ved med at løbe tør for plads herovre, og i spejlet er der masser af plads.
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #18 Posted: Wed Oct 10, 2007 19:56    
  @Rikke
ikke "hvorfor er de flyttet", men "hvorfor denne forskel i måden at hente dem på"
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #19 Posted: Thu Oct 11, 2007 1:04    
  Jeg gætter på at Kristian har lavet det sådan. Det sparer en hulens masse båndbredde.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #20 Posted: Tue Oct 16, 2007 0:27    
  Grunden til den ændrede opførsel af browserens måde at hente filerne ned på, ligger i måden at browseren prøver at finde ud af hvilken slags data det er.
Hvis en fil ligger på en webserver som mp3 filerne gjorde før så har webserveren (apache) en liste over filendelser og hvilken slags data det så er (datatype også kaldet mime eller context-type)
Så når webserveren sender en fil så fortæller den browseren hvilken slags data det er om det er en media/mpeg, image/jpeg eller text/html bare for at tage et par muligheder.
Når så browseren får filen, så går den videre og nogle gange associerer en contexttype eller filefternavn med en applikation, for mp3 ofte mediaplayer eller winamp ell.

Det der sker nu er at i stedet for at hente filen som før så henter man en phpfil som udgiver sig for at være en mp3fil, den fortæller browseren at den er et image/jpeg eller media/mpeg fil, og sender efterfølgende de forventede data, og fortæller browseren hvad den tror at filen skal hedde.
Så hvor det før var webserveren der afgjorde hvilken fil det var så er det nu en lille phpfil der gør det. resultatet burde blive det samme, men jeg har ikke sammenlignet til bunds, blot konstateret at mine browserer på computerne opfører sig nogenlunde som før, hvilket i mit tilfælde vil sige at den åbner winamp og afspiller mp3filerne, da jeg meget sjældent bruger mediaplayeren, men winamp og mediaplayer classic.

Det at filen bliver hentet gennem en phpfil gør det muligt for phpfilen at undersøge om filen kan findes, hvis den ikke gør kalder den vha javascript download.php fra spejlet i en lille iframe, der så undersøger om filen ligger på spejlet, hvis den gør bliver den afleveret på samme måde som hvis den havde ligget på samme webhotel, hvis den heller ikke findes på spejlet får jeg en mail, hvor der står at filen ikke kan findes, så prøver jeg at sporer hvorfor den ikke ligger der og evt lægger den på plads eller renamer den eller hvad der ellers kan være sket.

Det det betyder er også at båndbredden bliver fordelt, så ikke at webhotellet kommer og siger at hotellet belaster for meget eller noget, samt det rare fornemmelse det er at have en online backup, hvis der skulle ske noget uforudset.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #21 Posted: Thu Nov 22, 2007 16:26    
  Nyt og spændende problem:
Jeg har nu et par gange prøvet at uploade en lydfil til "Dengang havet blev salt" - og det går for så vidt fint... problemet er så bare, at når jeg efterfølgende prøver at hente filen igen for at høre den, så insisterer Skjaldesang på, at "Requested file does not exist."

???
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #22 Posted: Fri Nov 23, 2007 0:30    
  Jeg har prøvet at kikke på det, og jeg kunne se at der lå en fil der var slettet, der hed dengang havet blev salt, hvis jeg hentede den og prøvede at lægge den op igen virkede det fint for mig.
Jeg kan ikke sige hvad der er gået galt, hvilken browser brugte du?
Den virker nu.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #23 Posted: Fri Nov 23, 2007 0:42    
  Tak for hjælpen.

Jeg slettede de tidligere, fordi de tilsyneladende ikke virkede...
Jeg bruger Firefox... gør det nogen forskel?
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #24 Posted: Fri Nov 23, 2007 16:39    
  Besynderligt.
Jeg kan godt hente sangen. Tilgengæld vælger Firefox så at kvitere ved at åbne et nyt tomt vindue med navnet "mirror" i en pæn gul farve...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Laura Sofie Holmegaard


Posts: 14


Post #25 Posted: Tue May 04, 2010 9:16    
  Jeg har i dag forsøgt at lægge en sang op to gange, men får en fejlmelding. Er der for lidt plads på serveren igen, eller skyldes det noget andet?
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #26 Posted: Tue May 04, 2010 13:00    
  Hej Laura

Jeg har prøvet at lægge lægge en mp3 fil op på 3MB, det gik fint.
Jeg har efterfølgende slettet den, og tømt "skraldespanden" så der skulle være plads.
Prøv igen, omdøb den evt så der ikke er danske tegn i filnavnet, alternativt send filen til mig på email, så prøver jeg at undersøge årsagen.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Laura Sofie Holmegaard


Posts: 14


Post #27 Posted: Tue May 04, 2010 14:14    
  Jeg har lige forsøgt mig uden danske bogstaver, men den går stadig ikke, så nu har jeg sendt den til din mail. Tak for hjælpe, Kristian. Smile
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang Goto page Previous  1, 2 Page 2 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B