Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Skjaldesang 2 - "Over Alle Bjerge" ???
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #46 Posted: Wed Oct 03, 2007 21:51    
  Ikke en skid !... men det kunne man måske have forventet.

Men jeg tror stadig at der er ligeså stor stemning for projektet... hvis ikke større.

Kræver bare enighed og samtykke fra de gamles side, én der gider at være primus motor, og et studie.
Så sir vi parat start INDSPIL! Og så laver vi en feed rollespils/middelalder/folkemusik-CD!

Og jeg gider ikke læse laaange tråde om at "så nemt er det altså ikke!"
For det er det sgu, hvis folk er samarbejdsvillige og selvofrene nok!

Og hvorfor skal vi lave den åndsvage CD:
-Så liverollespillere har noget mere at lytte på og blive inspirerede af, som for en gangs skyld er henvendt til dem, og ikke kun andre miljøer.
-Fordi vi har en hel masse potientiale hver især der bare venter på at CLASHE til noget unikt.
-For at have et fællesprojekt som Skjaldesang udenfor alle vores andre dog så beslægtede gøremål og interesser (Rollespil, middelalder, historiefortælling, musik, dans osv.), som vi kan mødes om, og lære af hinanden.
-For at promovere, SKJALDESANG.dk, også selvom nogen ikke synes det er nødvendigt, for det er sundt for netværket!
-Fordi jeg er træt at høre folk pive over at "alle" går rundt og synger gøglerheksen når "alle" ikke har et fuldstændig åbenlyst alternativ.

JEG VIL HAVE ET MØDE!

/Mads - Der pønser på selv at stille op som primus motor hvis der stadig er generel opbakning om projektet - også fra Skjaldesangs ansvarelige!
Hop til top
Send private message Send e-mail
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #47 Posted: Thu Oct 04, 2007 0:03    
  Sådan Mads !  Hvor er det rigtigt skrevet

Jeg er frisk på et møde, og støtter dig 100% i kampen om at blive valgt til primus motor


/Morten
Hop til top
Send private message Send e-mail
Liselle Angelique Evers Krog Awwal

Se fuldt billede
Posts: 407
Amager
Mamma-skjald

Post #48 Posted: Thu Oct 04, 2007 2:57    
  Hørt Mads! Hørt!

Du siger så kloge ord.

Og på trods af at hvad jeg har at bidrage til projektet måske er begrænset (jeg spiller eksempelvis ingen instrumenter med skjaldesangsrelevans), så vil jeg gerne hjælpe hvis jeg overhovedet kan. Hvis man mangler et sted at samles i København kunne jeg lægge lejlighed til et møde? Jeg kunne bage en kage? Tegne vignetter til CDens booklet? Nusse stressede musikanter i håret?

/Liselle
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #49 Posted: Thu Oct 04, 2007 10:41    
  Tore og mig har faktisk snakket om netop dette projekt og har så småt nogle fine ideér på tegnebrættet. CD 2 skal nok snart blive en realitet Smile
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #50 Posted: Thu Oct 04, 2007 14:25    
  Jeg er stadig frisk på at lave/gøre/finde hvad der nu skal bruges...
/Lise - som godt kan lide Gøglerheksen Razz
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #51 Posted: Thu Oct 04, 2007 21:03    
  That is the Spirit Lise.. Smile
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #52 Posted: Thu Oct 04, 2007 22:17    
  Der er fuld opbakning herfra, både med tid og økonomi.
Jeg kæmper stadig med skjaldesangsiden v2 der har været lidt af en udfordring, jeg har fået andet arbejde, så jeg har ikke samme mulighed for at bruge skolen som sidst.
Jeg havde regnet med at være booket på nuværende tidspunkt med at  hjælpe med liverollespilsjulekalenderen som sidste år, men den er blevet udskudt et års tid.  Så hvis der er nogle der har et bud på dato, og sted, til at stikke hovederne sammen, så vi kunne prøve at lave en plan og dele opgaver ud.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #53 Posted: Fri Oct 05, 2007 9:29    
  Jeg har snakket med et meget billigt og godt lydstudie her i Aarhus, så en idé kunne være at deltagere fra Jylland laver det de skal og deltagere på Sjællad og Fyn laver det de skal og så klipper vi det hele sammen til sidst. Ideén skal lige finpudses. Mht. øvning er der masser af muligheder i Aarhus men det ville selvfølgelig være sjovest hvis vi alle var samlet en gang eller to.
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #54 Posted: Fri Oct 05, 2007 10:46    
  Godt kammerater!
Nu er der ingen undskyldning længere!

Er der evt. nogen på Fyn der kunne l

@Lotte:
Vil det sige at du og Tore har påtaget jer rollen som primus motorer?

Uanset om jeg vælger at blive det eller ej, har jeg også en del gennemænkte ideer til løst og fast... men det har alle vel 
Jeg ringer ihvertfald til Tore idag eller i løbet af weekenden og får en snak!

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #55 Posted: Fri Oct 05, 2007 13:06    
  Øhh det var et godt spørgsmål... Tore og jeg har bare snakket og undersøgt hist og her. Hvis du skal ringe til Tore er det bedst omkring kl.15 thi hi.

Vi har brug for alle idéer, jo flere jo bedre så man virkelig kan mærke at det er et fælles projekt som mange brænder for og hvor samarbejdet er godt, der er masser af koordinering o.a der skal gøres.

Uanset hvem hvad hvor og hvorfor så bliver cd 2 en realitet, nu er det bare nok med løs snak og tid til handling Wink
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #56 Posted: Fri Oct 05, 2007 20:27    
  Det lyder godt... håber I også kan bruge mig til et eller andet, for jeg vil da vældig gerne også medvirke på 2'eren med hvad jeg nu måtte have af talenter (ellre optrænede færdigheder...) Smile

Men primus motor må jeg hellere holde mig fra!
Denne her tråd minder mig om, hvor sløv jeg har været til at sparke til de rette folk i forbindelse med vores andet indspilningsprojekt (men det er en lang og ikke synderligt spændende historie). Skal nok snart gøre noget ved noget!!!
Min eneste undskyldning er umiddelbart, at jeg ikke er helt så sløv som Tore, da han begyndte at fable om Skjaldesang 2 længe før jeg begyndte på de her sange... men hvis ikke jeg snart gør noget ved sagen, lyder det jo som om han overhaler mig indenom! ;D

Nå,men altså... en lang historie kort:
1. Jeg vil gerne synge/spille/whatever på den nye cd, men jeg skal altså ikke være primus motor
2. Jeg skal nok snart få gjort lidt mere ved de 4-12 sange, der har ligget i gryden lidt for længe nu... Hvis ikke de involverede hører fra mig indenfor den næste uges tid, så spark til mig, for helvede!

Men det bliver ikke i aften, for faktisk er jeg helt vildt træt lige nu... og klokken er kun halv ni!?!
*skynder sig at skyde skyld på dagens fysioterapi*

Hm... ville det måske være smartere med et fysisk møde mellem idémagerne til cd'en? Synes altid, det er lettere at kommunikere, brainstorme og diskutere meningsfyldt i virkeligheden end på skrift.
Ved godt, folk bor langt fra hinanden, men altså...?
Hop til top
Send private message
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #57 Posted: Fri Oct 05, 2007 22:54    
  Selvfølgelig skal du da med Rikke, du gjorde et kanon job (det gælder selvfølgelig alle). Både med sang og instrumenter og meget mere. Er enig, det ville være lettere (og ikke så lidt sjovere) hvis idémagerne kunne mødes.

Håber da i har planer om at komme til arrangementet i Januar Razz

Det fede ved ham jeg snakkede med er, at han faktisk vil holde os i hånden fra start til slut, også med færdige materiale, og vi kan øve i studiet også.

Endnu bedre, Christian Colberg har en hel del råmateriale liggende på hans computer så vi er allerede et godt stykke af vejen.

- 3 sange som er redigeret færdige 
- 3 sange som er indspillet og klar til redigering.
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #58 Posted: Sun Oct 07, 2007 20:12    
  Som udgangspunkt synes jeg at alle kræfter der selv ønsker at bidrage med bare ét eller andet skal have lov til det!... også Rikke Munchkin 

Rikke:
Nico og jeg har meldt os på en "indspiller" midt i november hos Christian hvor vi tager en tørn for at få afsluttet de for******* sange på en eller anden måde. Ellers synes oprigtig talt at vi må prøve at fokusere på CD.

Alle:
Jeg har lige brugt en del af min aften på at snakke med hr. Tore Plougheld.
Meldingen fra ham er naturligvis den samme som Lottes + lidt mere.

Skjaldesang 2 skal laves og det gerne i den nærmeste fremid... dog er der ikke fastsat nogen tidshorisont, hvilket jeg synes er et problem. Men det må vi vende tilbage til. 

Ellers har vi snakket om en hel masse andet som i bund og grund bare er gentagelser af hele denne tråds ide- og forslagsudvekslinger (minus DVD-ideen).
Men det ser ud til at vi har et udkast til en udførelig plan.

Den har jeg dog ikke lyst til at gennemgå her, i voldsom rædsel for at vi skal debatere en roman mere på skrift.

Så vi laver et møde! (Gerne hos mig, men fyn ville jo være optimalt) ... og det synes jeg skal være i nærmeste fremtid, altså før "Skjaldenes nat".

What say yee?

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Lotte Brinch Plougheld


Posts: 146
Aarhus N
Kone-skjald

Post #59 Posted: Sun Oct 07, 2007 21:21    
  Det lyder som en super god idé Mads, I am in for sure
Hop til top
Send private message
Kirstine Krath Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 41
Odense - Allesø

Post #60 Posted: Mon Oct 08, 2007 21:26    
  Altid frisk fynbo ved hånden Smile
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next Page 4 of 6
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B