Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt ->
Jødeharpe
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  



Posts: 17


Post #1 Posted: Mon Aug 27, 2007 18:57    Post subject: Jødeharpe
  Jeg leder efter en Jødeharpe, jeg har en i forevejen men leder efter en som på dette billede:

Den må ikke koste mere end 230kr.

Hvis du kender en butik, hvor jeg kan købe en er du også velkommen til at henvende dig.
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Mon Aug 27, 2007 19:46    
  Jødeharper er som regel temmeligt forskellige afhængig af hvordan de er fremstillet og af hvem. Jeg tænker ikke så meget på udseened som på lyden, men det kommer selvfølelig også lidt an på hvilken sammenhæng de skal bruge i..

Jeg har selv købt de flete af mine jødeharper hos Schlütter i tyskland. Hans blæseinstrumenter vil jeg ikke umiddelbart anbefale, men hans jødeharper har en god og kraftig lyd, de stemmer og så kan de købes i lige den tone man nu har brug for.
Hop til top
Send private message Visit poster's website



Posts: 17


Post #3 Posted: Mon Aug 27, 2007 21:00    
  Mange tak for linket.
Det jeg mente med "en som på dette billede," var en med den lyd. Men hvis en med den type ikke har en bestemt lyd så hul i det. Jeg må indrømme at jeg ikke er en ekspert på området.
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #4 Posted: Mon Aug 27, 2007 22:17    
  Jeg så en bod med jødeharper på den nys overståede Horsens Middelalderfestival. De lignede meget den på billedet, der var også nogen i små æsker. Det kan meget vel være den fabrikant Nicolas linker til der har været der.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #5 Posted: Mon Aug 27, 2007 22:44    
  @Villads
Nu kan jeg jo desværre ikke høre hvordan dit billede lyder Wink
Hvis du kan spille bare en smule på jødeharbe, så kan du også godt høre forskel på om det er en god eller dårlig en af slagsen du har.

Schlütters jødeharper er som standart temmelig gode, men hvis du køber dem i en musikbutik (hvilket sjældent kan betale sig) eller på et museum eller middelalder - vikingemarked (hvor man tit kan finde nogle gode harper) så kan det godt betale sit at prøve mindst en håndfuld for at finde den bedste.

Jeg ved også en fyr som bl.a. sælger håndsmedede historisk kopier i metal og bronze. De stemmer dog ikke i nogen speciel tone, men lyden er fin og de er flotte.
Hvis du er interesseret kan jeg godt prøve at støve hans nummer op.?

@Lise
Det vár schlutter så på Horsens Middelalderfestival. Han har haft bod der så længe jeg er kommet der.
Hop til top
Send private message Visit poster's website



Posts: 17


Post #6 Posted: Tue Aug 28, 2007 21:41    
  #Nicolas

Min mikrofon er syret lige nu, men min første blev købt i Ribevikingecenter, men den knækkede, og min anden blev købt på Hammershus.
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Køb, salg og byt Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B