Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Elektriske instrumenter
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Jacob


Posts: 2


Post #1 Posted: Fri Aug 10, 2007 15:35    Post subject: Elektriske instrumenter
  Jeg ved godt at denne hjemmeside relatere til gammel autentiske sange, så de passer ind til det typiske fantasy rollespil scenarie med dværge, riddere og elvere.

Men hvad nu hvis vi trådte lidt udenfor kassen og overvejede den mest rå rock eller metal rifft under et orkeangreb... eller elektrisk orgel til en elverforårsdans something... 

Der findes jo også scifi scenarier hvor en rigtig Justin Timberlake-agtig popsang lammer folks hjerner med overfladiske tekster... eller japansk tekno når cyberpunks'ene fester eller nået...

eller klassiske numre fra the scorpions, the animals, beatles eller whatever til et scenarie der både kunne handle om fantasy eller sci fi eller noget der er imellem eller noget helt andet.

Jeg elsker selv de autentiske sange meget højt, men det kunne være fedt hvis nogen prøvede noget nyt...
Mine egne evner er lidt begrænset i den retning, selvom jeg har tænkt at prøve, så hvis af jer fantastiske mennesker kunne bare prøve at give ideen en chance...

Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Fri Aug 10, 2007 16:59    
  Skal jeg forstå det sådanne at du gerne vil have nogle sange der er mere moderne/ anderledes iforhold til de trad. rollespils sange og middelalder sange??.
Dette er gjort.
Julie Streit har bl.a. skrevet nogle sange der er over i blues/jazz og funk stilen.
(tjek: pick me)

Grunden til der er så få af den type sange (ikke tra.d rollespil), tænker jeg, er måske at der findes så meget musik der passer til generen i forvejen, og det derfor er nemmere at afspille/ spille sådanne noget, end at komponere noget nyt selv.

mvh

Christian Colberg admin

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #3 Posted: Fri Aug 10, 2007 21:11    
  Til Torden over Tortuga brugte de temaet fra Pirates of the Caribbean når de satte et søslag igang. Jeg må sige at det gav en ret fed stemning.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B