Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen ->
Indspilning i Christians kælder
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #1 Posted: Thu May 31, 2007 8:45    Post subject: Indspilning i Christians kælder
  Jeg sad lige og kiggede "bekendtgørelsen" igennem...det lyder jo fedt.

Jeg blev meget nysgerrig da der på et af numrene stod nøgleharpe. Kender I nogen der spiller det? Jeg har nemlig ledt efter nogen på vores side af grænsen, og ikke fundet nogen endnu...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Thu May 31, 2007 8:48    
  Som jeg har forstået det, så vil Rikke M, forsøge sig med nøgle harpe.... så det bliver jo spændende at høre hvad hun kan få ud af det =)

mvh
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #3 Posted: Thu May 31, 2007 10:44    
  Nyckelharpen stammer fra John Hart fra Gavn.
Rikke Lånte den i en periode, og Joost havde også fat i den i en periode, men måtte opgive da han skulle til Holland. Da John så satte den til salg for en måneds tid siden endte Joost med at købe den, og det er der den er nu.

Jeg ved ikke om det er sandt, men jeg forestiller mig at der er flere som spiller Nyckelharpe end drejelire, så det burde da være til at finde nogen.

Herluf Donslund spiller på nogle af Poul Lendals CD´er. Han Kann Rasmussen fra Ranild spiller Moraharpe.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Thu May 31, 2007 11:20    
  Ja, at sige jeg spiller nøgleharpe er måske nok lidt overdrevet, men jeg arbejder da på at klimpre mig hæderligt igennem Stormen og håber, at jeg kan få lejlighed til at låne den så meget af Joost, at det kan komme til at lyde godt (eller måske overtale John, hvis han i virkeligheden er bedre end jeg er Wink).

Når den lyder rigtigt, har den i hvert fald supergod lyd til netop en sang som Stormen.

Men dengang jeg selv prøvede at hitte ud af den, blev jeg henvist til at prøve at sætte et opslag op i Tingluti, som har lokaler på Nørrebro.
Fik det aldrig gjort, men du kan da prøve, hvis det har interesse, Jens.

I værste fald er der jo masser af svenskere, der spiller det, og selvom det er på den anden side af grænsen, så er både Helsingborg og Malmø jo teknisk set tættere på København end Århus er Wink
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B