Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang ->
log ind
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #1 Posted: Mon May 21, 2007 15:04    Post subject: log ind
  Er der andre end mig, der konsekvent skal logge ind to gange før brugernavn og kode bliver godkendt?

Og nu da jeg gik ud af siden og ind igen, fordi der ikke var en tekstbox til beskeden til mit indlæg, så loggede jeg pludselig ind helt af mig selv...

Hvis ikke det var fordi at jeg også har problemer med at logge ind fra andre computere, ville jeg da tro at min egen var besat eller noget i den stil...
Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Mon May 21, 2007 18:45    
  ikke mig....æv bæv!

Det at der ikke er nogen tekstbok sker engang imellem, men jeg har ikke problemer..
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Mon May 21, 2007 22:58    
  Det med at logge ind to gange ved jeg heller ikke noget om. Som regel er jeg bare logget automatisk ind, fordi min computer bliver husket, så det er længe siden jeg loggede ind manuelt.

Men hvad angår, at du var logget automatisk ind til sidst, så er det såmænd meget almindeligt, at man bliver husket, hvis man ikke aktivt logger ud, men bare forlader siden/lukket vinduet.     
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #4 Posted: Mon May 21, 2007 23:54    
  Jeg har siddet og kikket lidt i logfilerne der bliver genereret for at se om jeg kunne se noget usædvanligt fra Signes adresse, men kunne ikke se noget usædvanligt i forhold til andres mønstere.
Der er nogle forskellige muligheder som kunne måske være årsager.


  • Instillingerne i Internet explorer er sat til høj.

  • Der er en personlig firewall/antivirus der forhindre cookies / browser identifikation.

  • Der er en proxyserver imellem, hvis man deler internetforbindelsen i en gruppe.

  • Der er installeret et plugin i browseren, google/yahoo/msn - plugin der driller.

  • Der ligger en en forkert brugernavn/adgangskode cached i browseren, hvis man har skrevet forkert, mens man har bedt browseren om at huske det, vil den gemme det forkerte og forudfylde felterne med et forkert password, så man skal skrive det rigtige igen.

  • Der er gået noget galt med "husk mig" cookien der ligger i browseren.

  • Computerens ur går meget forkert, eller forkert tidszone, i forhold til serveren.

  • Du har syndet mod den store computergud "BIT" og det er hans måde at straffe syndere på.

  • En computervirus har muteret og benytter brugeren som, vært og ved første kontakt med tastaturet inficere den computeren og ved infektion forvansker logindataerne.


Det var hvad jeg sådan lige kunne komme i tanke om måske kunne passe på scenariet. Ellers så skal jeg bruge mere information, om browserversion, installerede programmer, operativsystem, netværksforbindelse og så fremdeles hvis problemet kan genskabes og undersøges.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #5 Posted: Tue May 22, 2007 0:39    
  Og nu ved jeg tilfældigvis at alt det der er fuldstændig volapyk for Signe. Smile
Her er en oversættelse af de mest sandsynlige.
Det kan være at dine sikkerhedsindstillinger i din web-browser (Internet Explorer, Firefox eller lignende) er lidt for nazi. Normalt kan man klare sig med den der hedder "middel". Typisk ændres det i det menupunkt der hedder "indstillinger"/"options"/"settings" eller lignende. I Firefox ligger det i menuen "Tools".

Det kan måske være din firewall eller viruskiller der driller. Få en nørd til at pille ved indstillingerne.

Det med computeruret burde ikke være noget problem, mit går konsekvent forkert (lige nu er kl. 15.3Cool.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #6 Posted: Tue May 22, 2007 2:17    
  Ja, nogle af tingene er også volapyk for mig i morgen, hmm hvor kommer ordet volapyk egentligt fra,? . det er problemet ved computernørderiet, at man ikke altid er med "nede med jargonen" eller hvad det nu hedder, og på den anden side ville indlægget også blive for langt, hvis det skulle udpensles for meget.
Så om det er nogen hjælp ved jeg ej, men ellers kan jeg også kun sige som Rikke at jeg ikke har haft nogle problemer af den karakter.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #7 Posted: Tue May 22, 2007 21:49    
  Tråden om Volapük er flyttet til diverse
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #8 Posted: Wed May 23, 2007 12:32    
  I dag måtte jeg logge ind 5 gange! Men til gengæld er det så også første gang siden jeg skrev mit indlæg, at jeg har kunne få en tekstbox at skrive i...

Jeg taler helt sikkert ikke Tech, tror faktisk nærmest at volapük er mere forståeligt...
Derfor er mit bud: Jeg fatter ikke et klap af hvad du siger... ?

At jeg forleden automatisk blev logget på, er et helt enkeltstående tilfælde, så jeg tror, at jeg bruger en livline og ringer til en ven...

Det der med for højt et-eller-andet setting og cookies er jo nok ikke grunden, når det samme sker for mig på andre folks computere...

men tak for at ile til hjælp i hvertfald Smile
Hop til top
Send private message
Beate Horsleben


Posts: 102
Ballerup (Hovedstads egnen)

Post #9 Posted: Thu May 31, 2007 15:31    
  Jeg har det samme problem. Jeg skal 99% af gangende ogsaa logge ind 2 gange
Hop til top
Send private message Send e-mail
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #10 Posted: Thu May 31, 2007 20:19    
    Det er en klassisk fejl på fora der er i et eller andet slægtskab med phpBB forumet (og det ser det ret meget ud til at være - så går jeg ud fra det er?) ved endnu ikke hvad der forsager det, men når jeg trykker "login automatisk" plejer det er virke..

   Vender tilbage hvis jeg finder ud af noget Smile Jeg snakker nemlig Tech og kender nogle der måske ved det.

   Dan True
Hop til top
Send private message
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #11 Posted: Thu May 31, 2007 20:27    
  http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=75&t=542472&p=3000033&hilit=login+problems#p3000033

Prøv at kigge på den, #4 post fra oven. Der skulle være en cookie-fixer som Kristian kan uploade til serveren og den skulle løse problemet. kager går tit i kage... kagende nok, dumme kage...

   umm.. kage (la' vær' med at spørge)

   Dan True
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #12 Posted: Fri Jun 01, 2007 17:37    
  Jeg har kikket på scriptet som Dan foreslår og har prøvet at rette de ting som den foreslår. Prøv at se om det har hjulpet med loginproblemerne.
Det har måske kunne give en konflikt hvis man også er logget ind på et andet debatforum af samme type.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Beate Horsleben


Posts: 102
Ballerup (Hovedstads egnen)

Post #13 Posted: Thu Jun 07, 2007 17:35    
  Jeg kunne logge ind i foerste forsoeg idag, og endda alle gangene(skal for det meste gen in logge, for at kunne skrive, se http://skjaldesang.dk/debat/viewtopic.php?t=31&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= 
Men nu er gangene halveret, hvilket er rart)
saa det ser ud til at det du lavede virkede, trods det ikke virkede foer, selv om jeg ikke var logget paa, paa at andet forum.

Hvad med dig Signe?
Hop til top
Send private message Send e-mail
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #14 Posted: Thu Jun 07, 2007 20:54    
  Nu har jeg i et par dage kunne logge på helt automatsik og alt virker (7 9 13)
det er skønt Smile
Hop til top
Send private message
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #15 Posted: Fri Jun 08, 2007 8:17    
  

Genialt Very Happy Ald hyldest til support Fora.

Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Fejl på skjaldesang Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B