Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer ->
Spil for hinanden arrangement/fest/jam...idé?
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #1 Posted: Mon Apr 30, 2007 14:58    Post subject: Spil for hinanden arrangement/fest/jam...idé?
  Kunne det ikke være hyggeligt at lave sådan et arrangement?

Dem der ville kunne spille nogle numre, vi kunne jamme lidt og hygge os gevaldigt...det er en god lejlighed til at få prøvet noget repertoire af, og det var da også min skumle bagtanke, at Krapyl skulle prøve det (det er det foreløbige navn til en gruppe bestående af Mikkel Brunberg, Kristine Schwarz, Andreas Palsgård og mig selv).

Hvad siger I?

Og hvis I siger ja, er der så nogen der kender et godt sted til sådan et arrangement?

PS. Jeg havde naturligvis tænkt mig, når projektet var på plads, at invitere ud over skjaldesang, så de ikke så "skjaldesangs-forum-mindede" middelalder/skjalde-grupper også kom med...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Mon Apr 30, 2007 16:49    
  Godt Initiativ....Jeg er på!
Jeg ved at Tore har haft ideen oppe flere gange, men det er aldrig nået videre.

Desværre er min lejlighed nok ikke lige stedet der egner sig bedst, men hvis vi bliver nok kan man måske betale sig for at leje nogle lokaler et sted.?

Hyggecon har jo de sidste mange år holdt en skjaldeworkshop som Tore har stået for... Måske det kunne være en idé?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #3 Posted: Tue May 01, 2007 10:57    
  Jeg tænkte egentlig mere i retning af et hyggearrangement kun for musikere/sangere...så temaet ligesom er lagt på forhånd, og vi kan spille så meget vi vil...er det for ensporet?

Lokaleleje er jo dyrt, men ja, hvis vi bliver mange nok kan det selvfølelig lade sig gøre...kender bare heller ikke nogen gode steder...
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mikkel Nordsted

Se fuldt billede
Posts: 55
Helsinge

Post #4 Posted: Tue May 01, 2007 14:54    
  helt sikkert.
Jeg er frisk!
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #5 Posted: Tue May 01, 2007 15:35    
  Jeg synes også, det er en god idé, og ikke spor for ensporet (så længe man ikke lægger alt for mange restriktioner på, hvor dygtig en musiker man skal være for at komme og skjalde med - lad enhver fugl synge med sit næb, synes jeg Wink).

Forslag 1:
Sidst jeg snakkede med Freso, hvad han en eller anden form for kontakt til Folkets Hus. Måske det var en mulighed? Ved ikke helt, hvordan betingelserne er, og om han overhovedet kommer her på forummet.

Forslag 2:
Hvis det er sommer, kunne man måske gøre det udenfor et sted?
Ved ikke, om man må larme så meget i en park, men ellers er der måske nogen, der kender nogen der har en mark så langt ude på landet, at det ikke forstyrrer nogen?

Forslag 3... agtigt...:
Når (hvis?) jeg en dag får købt mig et stort hus i udkanten af Odense, skal I være velkomne alle sammen Wink
Forestil jer lige, hvor mange musikere man kunne lege med i det her hus:
http://www.home.dk/sag/912V2693?fromSite=Boligsiden&csRef=Boligsiden
Der er også  et rimeligt stort værksted/lager, hvor man nok godt kunne spille op til dans.
Suk... men det varer nok lige et par år, før jeg realiserer drømmen (og det kan også være, huset kommer til at ligge et sted ude på landet i Jylland i stedet...)
Hop til top
Send private message
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #6 Posted: Wed May 02, 2007 21:45    
  Sig mig, er du ved at planlægge en meget langsigtet flugt fra Djævleøen?!?
Det kan du da ikke bare... Man må gerne rejse ud, men man skal altså komme hjem igen... NÅ!!!

Jens: Jeg synes at det er en rigtig god ide og jeg er på. Skal nok sige til hvis jeg lige falder over nogen der har mulighed for at huse os.
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #7 Posted: Thu May 03, 2007 13:46    
  Der hvor at jeg arbejder, Badstuen, har et øvelokale vi godt kan låne for en ret beskeden pris og måske gratis, til når vi skal larme max. Det ligger i Odensestrup. Vi plejer godt at kunne huse folk herovre, vi er ret gode til Tetris Wink
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #8 Posted: Thu May 03, 2007 16:40    
  Jay!

Det betyder at der bliver nogenlunde lige langt for alle parter at rejse.

Det lyder som en rigtig god plan.

Skal vi nedsætte en arbejdsgruppe som står for den praktiske planlægning og så have nogle lokale Odenseboere til at stå for det rent tekniske?

Jeg vil mægtig gerne lave en øve/inspirations-dag/weekend i Odense, f.eks. i forbindelse med efterårsferien?

Hvis vi kan få indkvarteret folk er Odense nok det optimale sted at være, da folk kan komme forholdsvis let til og fra byen fra hele landet.
Hop til top
Send private message
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #9 Posted: Thu May 03, 2007 20:59    
  Vil bare lige tilgendegive at jeg støtter op om projektet. Godt initiativ Jens.

Hvor mange mennesker drejer det sig om? For så kunne det jo evt. være i mit røvstore hus...

/Mads

PS:  I efterårsferien er der FOD festival... DON`T!!!
Hop til top
Send private message Send e-mail
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #10 Posted: Thu May 03, 2007 23:43    
  Og i efterårsferien er der også vikingcon og tøjhusmuseet...

Ellers er jeg på både i odense og hos mads, bare det bliver når sommerens markeder er overstået Wink
Hop til top
Send private message
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #11 Posted: Sat May 05, 2007 19:05    
  Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at gøre det til et kæmpe projekt, som man skulle arbejde på længe, selvom det i sig selv er en god ide, men i første omgang kunne man måske bare samle hvem man nu kunne, og hygge sig og spille?
Selvfølgelig kunne det i begge situationer være fedt med så mange bands som muligt, og der ville jo nok komme flest det godt planlagte arrangement, men er det ikke muligt at tage en weekenddag lidt ude i fremtiden og sige: "kom på lokation x og spil og hyg med hinanden over en kold øl!"...?

F.eks. kunne Mads's røvstore hus jo være et glimrende sted til det mere kortsigtede projekt, og Odense kunne selvfølgelig, som Tore også påpeger være godt til et projekt med lidt større ambitioner.

Hvad mener I om de tanker?
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #12 Posted: Sat May 05, 2007 21:59    
  Jeg stemmer for:

Har ikke set Mads' hus, men hvis det er stort nok til... skal vi sige 10-15 gale musikere  i selvsving, mon så ikke det er nok til en improviseret omgang jam?

Jeg har også hele tiden forestillet mig det løse arrangement med en dag og en bajer (eller sodavand...), men hvis det er et potentielt problem med pladsmangel, kunne man jo indføre noget så officielt, som at det kræver tilmelding, og at Mads kan sige stop, når han ikke mener, der er plads til flere hjemme hos ham.

...og så har Mads' hus også den klare fordel, at det ligger tættere på mig end Odense Wink
Hop til top
Send private message
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #13 Posted: Sat May 05, 2007 22:08    
  Enig med Jens igen.

Måske kunne man køre en aften hos Mads som en slags pilot-projekt, og med erfaringerne derfra stable noget større på benene i Odense, Middelfart (hvor min mor har et røvstort hus) eller andre steder.

Hvor vi måske og måske ikke laver noget som er grundlæggende anderledes end ROD og FOD og som mere er "vores eget" - hvad det så end er.

Jeg rejser gerne fra min normale hjembase (Århus) til en aften / en dag eller to ovre hos Mads selvom det ligger ad q+w09tt5+0q9 til for mig.

Det kunne være så hyggeligt...

Og så har jeg selv eksperimenteret og holdt et par jam/hyggesessions i Århus før jeg begyndte at rejse landet rundt i praktik. Det var forfærdelig hyggeligt men ikke videre nyskabende, fordi det bare blev "mere af det samme" fordi vi alle sammen kom det samme sted fra også musikalsk set og i bund og grund ikke havde så forfærdelig mange forskellige ting at bidrage med. Men det var stadigvæk hyggeligt...

Hop til top
Send private message
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #14 Posted: Mon May 07, 2007 17:45    
  For lige at vende tråden på hobede, så har jeg faktisk tænkt over at det kunne være sjovt at lave et arrangement udelukkende for folk fra skjaldesang. Ja - det ville blive nørdet, og det ville som Tore skriver sikkert også bare blive "mere af det samme" men det ville også være en skæg måde at møde nogle nye mennesker, og om ikke andet så få udvekslet noget materiale på en... En skjalde-gathering

og så tilbage til emnet
Jeg synes at det er en god ide at holde det nede på jorden, så anstrengelserne ved det praktiske arbejde ikke overstiger glæder ved resultatet.

Mads og jeg har tidligere haft held med at mødes og hyggespille/øve f.eks. i Kongens Have på en varm sommerdag. Måske er det ikke helt det sammen hvis vi skal samle 20 mennesker, men der findes masser af stedet hvor den slags kan lade sig gøre... "Ground 69" f.eks.....

Tore:
konceptet i jam-sessions er i mit hovede netop at mødes og hygge om det game, men hvis du ønsker noget mere nyskabende, så er det da bare at sørge for at folk f.eks. hver især tager et eller andet med som man så kan arbejde videre på i fælleskab...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Troels Dueholm Nørgaard

Se fuldt billede
Posts: 80
Århus N
Barok-skjald

Post #15 Posted: Tue May 08, 2007 0:30    
  Jeg er også superfrisk på noget jam, hvis ellers min kalender tillader mig det.. Jeg synes umiddelbart forslaget om en skjaldesangs "gathering" lyder ret interessant.. Måske kunne et sådant arrangement også danne rammen om en ny skjaldesangs CD.. Bare en tanke.. Jeg ønsker ikke at rive op i den gamle og lange debat der har været om dette emne. Smile

\Troels
Hop til top
Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B