Marie Rosenfeldt
|
|
|
|
|
Nicolas Koch-Simms
|
#2 Posted: Sun Apr 29, 2007 14:38 |
|
|
| Du kunne jo evt. bestille cd´en og lytte lidt på den..?
Jeg vil gerne lægge teksten op på hjemmesiden. Jeg mener at have hørt sangen på latin engang, og jeg forestiller mig derfor at den er original, men jeg vil gerne lige have Morten Musicus samtykke først, så der ikke er nogen der får noget krænket.
Morten? | |
|
|
|
|
Marie Rosenfeldt
|
#3 Posted: Sun Apr 29, 2007 15:58 |
|
|
| Tak skal du ha' og jeg har cd'en men mit hylster osv er væk, og har været det længe. mindes vist nok at der var sangene på. men ikke sikker...
Marie | |
|
|
|
|
Lise Rasmussen
|
#4 Posted: Sun Apr 29, 2007 19:56 |
|
|
| Der kan diskuteres om teksten er lovligt lagt op (og det vil der garanteret blive hvis jeg kender jer ret ), men den ligger i hvert fald her. Google er din ven!
http://lurpakket.dk/musik/CunctiSimusConcanentes.htm | |
|
|
|
|
Nicolas Koch-Simms
|
#5 Posted: Mon Apr 30, 2007 0:02 |
|
|
| ...og Den står ikke i hæftet. | |
|
|
|
|
Morten Musicus
|
#6 Posted: Sun May 06, 2007 23:52 |
|
|
| Jo, den stod da i hæftet, en copy-paste giver dette resultat. Lurpakket er så seriøse at de har lagt den ud sammen med den latinske. Jeg hørte den på en tjekkisk cd og lavede teksten uden at genkende andet end "Ave Maria"......... jeg giver hermed tilladelse til at fæ og folk må bruge den uhæmmet. Amor vincit omnia
Ave Maria
Intro Vers+omkvæd instr.
Velsignet være du Guds moder - Ave Maria Lad os aldrig mere alene - Ave Maria Lad os aldrig mere alene - Ave Maria Velsignet være du Guds moder - Ave Maria
Så rød som blod du gav os liv bærer himlen i dit skød bærer himlen i dit skød hvorfra hvor frelser selv blev født
Stjernen i den blanke nat Kender sorgen i hvert sind Kender sorgen i hvert sind og lukker stille glæden ind.
Insrt. Omkvæd + vers+ ½ omkvæd
Velsignet være du Guds moder - Ave Maria Lad os aldrig mere alene - Ave Maria Lad os aldrig mere alene - Ave Maria Velsignet være du Guds moder - Ave Maria
Frelsermoder for hver stand jomfru fra Det Hellige Land jomfru fra Det Hellige Land beskytter af hver vandringsmand.
Himlens gyldne kejerserinde jomfru renere end ren jomfru renere end ren en rose for hver kvinde
Instr. Omkvæd - vers - omkvæd
| |
|
|
|
|
Nicolas Koch-Simms
|
#7 Posted: Mon May 07, 2007 18:21 |
|
|
| Quote: | Morten skriver: Jo, den stod da i hæftet |
Ok.. Hvilket hæfte er der tale om?! Hvis du mener indlæget til "Livets lyst" som sangen ligger på, så har jeg fået en skrabet kopi og så vil jeg have nogle af mine penge igen... | |
|
|
|
|
Rikke Munchkin Sørensen
|
#8 Posted: Mon May 07, 2007 20:11 |
|
|
| Så har jeg lagt den ind på Skjaldesang (ekskl. instrumentale angivelser), så vi altid kan finde den igen
Jeg har angivet oprindelsen som "Middelalder" Er det ok? Ved jo ikke lige, hvad det var for en slags tjekkisk cd du fandt den på, Morten. | |
|
|
|
|
Lise Rasmussen
|
#9 Posted: Tue May 08, 2007 18:15 |
|
|
| Den står også i mit cd hæfte... Din kopi er nok en sjælden førsteudgave der i virkeligheden er millioner værd, Nico. | |
|
|
|
|
Marie Rosenfeldt
|
#10 Posted: Thu May 10, 2007 18:11 |
|
|
| tak skal i ha' alle sammen. det hjalp mig meget på vej
MVH Marié | |
|