Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Skvaldersang!
Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Sun Mar 25, 2007 20:13    Post subject: Skvaldersang!
  Nu bliver nogen altså nødt til at oprette det (blandt visse elementer) meget omtalte Skvaldersang.dk... jeg er desværre ikke selv teknisk i stand til det, men Julie Streit og jeg har lige indspillet sangen "Snigerork," som helt bestemt 100% hører ind under kategorien Skvaldersang!

Nu mangler vi bare et sted at lægge den op, for som moderator må jeg nok sige, at jeg ville blive nødt til at slette den øjeblikkeligt, hvis jeg lagde den op på Skjaldesang  Wink
Er der nogen, der kan hjælpe med en hurtigt sammenflikket hjemmeside, hvor man kan smide gøgl og fjol op? Very Happy
Hop til top
Send private message
Tore Plougheld

Se fuldt billede
Posts: 135
Århus
Kangelig skjold

Post #2 Posted: Sun Mar 25, 2007 20:28    
  Ja til Skvaldersang! Nej til Skvaldersang på Skjaldesang!

Der er flere steder på nettet, hvor man gratis kan oprette hjemmesider.

www.webbyen.dk

www.googlepages.com

er de to, jeg selv har erfaring med. Webbyens løsning er simpel og dansksproget, men fleksibiliteten er ikke for god, og vil man slippe for reklamer på sin side, skal man betale for det.

Googlepages synes jeg selv giver et flottere resultat, det er enkelt at bruge og reklamefrit. Ulempen er, at man skal have en konto hos Google (fx i form af en Gmail-adresse) for at bruge systemet.

For begge steder gælder, at deres domænenavne kommer sammen med dit eget, så skvaldersang på webbyen fx kommer til at hedde: www.skvaldersang.webbyen.dk

Jeg er usikker på, om man på de ovennævnte steder har mulighed for at lade udefrakommende brugere lægge filer ind, som man kan på Skjaldesangs hjemmeside.

Men I er velsignet velkomne til at lave "Skvaldersang". Hjalte Ipsen har talt om at gøre det i flere år, men det er vidst endnu ikke blevet til noget. Prøv evt. at snakke med ham.

Han kan bl.a. kontaktes på hjalte(snabel-a)kappestrid(dot)dk
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #3 Posted: Sun Mar 25, 2007 20:43    
  Hjalte har allerede lavet forsiden med fin skvalderkål. Det kræver bare en der vil stå for administrationen osv., det gider han ikke.
Hvis jeg må lægge "Elverprinsesse, oh må jeg få din..." ind, vil jeg godt hjælpe til, men jeg tør ikke love at ku klare det alene.
(Jeg er blevet mod-whacked på et forum for at poste den der... til selvsamme forenings julefrokost vakte den dog lykke).

Apropos forum: jeg har lige siddet og lavet et phpBB forum her i eftermiddag, gratis, på en offentlig host-side. Såfremt Skvaldersang (måske kun i første omgang) kan laves i forumform, er det overdrevet fantastisk let at lave. Hey, JEG kan finde ud af det.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #4 Posted: Sun Mar 25, 2007 21:42    
  Hvad vil det mere præcist sige at stå for administrationen?
Hvis det betyder at være moderator, som jeg er det her på Skjaldesang, kan jeg sagtens gøre det... men er der noget andet og mere i det?
Hop til top
Send private message
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #5 Posted: Mon Mar 26, 2007 0:52    
     Jeg vil endnu ikke hægte mig fast på at gøre det endnu da jeg ikke aner hvor meget tid jeg får til det i fremtiden, men jeg er interesseret og teknisk i stand til at lave en side hvor man kan lægge sange op. Dog er jeg ikke interesseret I vedvarende at være administrator, eller at skulle betale for domænet. Men vil gerne hjælpe med sidens tekniske del og skrivningen af den.

   Men; hvem lavede skjaldesangs tekniske del og hvad afholder dem fra at gøre det igen?

   Dan True
Hop til top
Send private message
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #6 Posted: Mon Mar 26, 2007 3:56    
  At stå for administrationen af forum: slette eventuelle unødvendige indlæg og skrive venlige men bestemte mails til folk der spammer.
Det kommer nok ikke til at koste penge nogensinde.
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #7 Posted: Mon Mar 26, 2007 17:30    
  Det er Kristian Nielsen har lavet siden i sin tid. Jeg ved ikke om det er i Kristians interesse med sådan en side, men som har forstået det, så har han vist nok at se til...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #8 Posted: Fri Mar 30, 2007 16:44    
    Well - at kopiere filer og database (tom selvfølgelig) over fra skjaldesang.dk til skvaldesang.dk (når domænet er oppe) og så blot ændre på teksten forskellige steder på siden ville da være en mulighed (og meget let), hvis altså skjaldesang selv gerne vil stå for det. 

   Hvis selvfølgelig skjaldesang ikke står for det, så er det jo noget andet da man så skal have skrevet et nyt  system fra bunden - men som sagt vil jeg gerne hjælpe til med udviklingen af siden hvis ikke det eksisterende bruges.

   Dan True
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #9 Posted: Fri Mar 30, 2007 23:30    
  Jeg synes, det ville være oplagt, at lay-outet var det samme på de to sider, da Skvaldersang trods alt er er Skjaldesangs uartige lillebror Wink
Evt. kunne man ændre lidt i nogle farver eller andet, så folk med det samme vidste, hvad der var hvad.

Hvis nu vi antager, at Kristian har nok at lave og ikke også vil stå for Skvaldersang, kunne man så forestille sig, at du (Dan) fik nogle koder eller nåjt fra ham, så du bare kunne kopiere databasen etc.?
På den måde kunne det måske være den lette løsning uden at stresse Kristian.
Hop til top
Send private message
Dan True

Se fuldt billede
Posts: 40


Post #10 Posted: Sat May 05, 2007 21:05    
  

  Ja-.. det kunne man godt. Det ville være en meget simpel løsning og hvis han er villig til at opgive koderne (eller blot kodeordene til ftp-serveren) kan det ordnés meget hurtigt.


 


   Dan True

Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #11 Posted: Sat May 05, 2007 22:19    
  Jubi... tråden lever endnu!

Skriver lige en mail til Kristian om vores idé.
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #12 Posted: Mon May 07, 2007 22:54    
  Jeg har lavet et bud på omtalte side på http://skvaldersang.skjaldesang.dk/ jeg har købt domænet og linker det til føromtalte adresse, når det bliver oprettet. Jeg kunne forstå på forummet at Dan godt ville hjælpe, det er også rart, men det er næsten lige så hurtigt at gøre det selv, som at skrive frem og tilbage.
Det er ikke særligt kønt og hurtigt rettet til men hvis der kommer lidt indhold og forslag til konkrete ændringer/billeder/spas mm så må det komme henad vejen og endelig henad vejen sammen med udvikling af skjaldesang version2. 
Evt som en kategori/rating på samme site, så man på samme måde som på youtube oll. skal være logget ind og være over 15/18 eller acceptere at der kan være underlødig og uhøviske passager i teksterne.

Jeg har ved samme lejlighed bestilt 50MB mere til skjaldesang.dk så der er plads til nye filer et stykke tid endnu.

Grunden til at jeg har ventet med at købe mere plads er at jeg havde planlagt en lidt større udvidelse, det blev dog trukket 3 mdr da jeg ventede på nogle overarbejdspenge fra arbejdet som jeg havde regnet med at bruge til en virtuel server hos gigahost så der i stedet for 300MB var 30GB plads. Da jeg så fik en mulighed for selv at administrere serveren. 
Det bestilte jeg d.1 april men det er ikke kommet i orden endnu, det er vist noget med at webhotellet venter på flere servere, eller noget, men jeg håber stadig. Det var min plan at bruge den virtuelle server som fundament for den nye version af skjaldesang/skvaldersang men det har som sagt trukket ud.
Den server hvor skvaldersang ligger er skolens, men jeg kan administrere den så der er rigelig med plads, desværre så kan jeg ikke garantere for resten af skolens netværk, så hvis der sker noget med netværket en weekend så bliver det først rettet i hverdagene. 

Jeg beklager at jeg ikke altid svarer på indlæg, det er lidt i perioder. Af en eller anden grund så kommer jeg altid til at skrive en længere historie når jeg svarer på indlæg hvilket gør at jeg syntes det tager uforholdsmæssig lang tid at skrive i forummet, og gennemlæse svaret, tænke det igennem og rette det til. Det kunne jeg selvfølgelig lade være med og fatte mig i korthed. 

Hvis der er noget presserende så send en mail/sms ell hvis der er noget der haster. Jeg har ikke mere travlt end at jeg altid kan omprioritere. Derudover så skal jeg have nogle spark bagi engang imellem og en deadline hvis tingene ikke skal ryge på "Det-kikker-jeg-på,-når-jeg-en-dag-keder-mig" hylden.
Jeg skal til Broby i næste weekend til balladeweekend: synge ballader, kædedans, fjolle og hygge med at forsøge at lære wollekong så det glæder jeg mig lidt til.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #13 Posted: Tue May 08, 2007 18:10    
  YOU WIN AT LIFE.
Og JEG lagde Elverprinsesse, oh må jeg ta´... op. Så kan I lære det Razz
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #14 Posted: Tue May 08, 2007 20:43    
  Ja, så blev der vist ikke brug for dig alligevel, Dan (omend det kan nås endnu), men tak for tilbuddet Smile

Som jeg også har skrevet il Kristian, så synes jeg ikke det erklærede formål er korrekt/dækkende.

Snigerork er foreksempel ikke spor uhøvisk, og det er Morten MIF heller ikke.
Er der nogen, der har den liggende? Synes helt bestemt, den skal op... ;D

Bortset fra det:
Skriv gerne herinde, hvad det er for ting, I har forestillet jer skulle ligge på Skvaldersang.dk. Så vil jeg se, hvad man kan bruge som overordnet beskrivelse og sende nogle konkrete forslag til hr. Administratoren.

Jeg kunne forestille mig sange som:
- Vampire-versionen af "Jeg spiller rollespil..."
- Liver-sangen (eller hvad den nu hedder... den med Manowar og atomkraft)
- Evt. en Cthulhu-sang eller to
- Little Brujah... det kan godt være, der kun er skrevet et omkvæd indtil videre, men så må du altså se at komme i sving, Lise: Der er masser af potentiale i den sang ;P
- ...Morten MIF, men det har jeg jo sagt...
Hop til top
Send private message
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #15 Posted: Wed May 09, 2007 0:31    
  Jeg har lige Morten MIF liggende, som er kommet op.

Jeg har lige lavet rss feed på skjaldesang så jeg lettere kunne holde mig orienteret om hvad der sker med sange og debat.
Den kan tilføjes på google startsiden, i firefox, desktoppen eller hvad man nu bruger til rss visning.
Den viser de sidste indlæg i forummet, og eller sange/kommentarer/filer hvis der er andre der kan have glæde af den.

Mht til skvaldersang så har jeg ændret forsideteksten lidt så den er lidt bredere formuleret, ellers kan den rettes efter behov, på samme måde som skjaldesang. Jeg vagte bare uhøvisk da jeg syntes det er et godt gammelt lident brugt ord og så faldt jeg lige over en stemningsfuld beskrivelse ifm brugen af ordet.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Goto page 1, 2  Next Page 1 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B