Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
Nyt underforum? (Was: Autenticitet og historisk korrekthed)
Goto page Previous  1, 2, 3  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Lise Rasmussen

Se fuldt billede
Posts: 601
Odense
Manga-skjald

Post #31 Posted: Wed Feb 28, 2007 3:10    
  Jeg forstår skam godt at du fremlægger det her. Men siden/forum som sådan, om end der er mange der interesserer sig for middelaldermusik her, sigter ikke specifikt mod "eliten" indenfor middelaldermusik, om en sådan findes, men mod  bemeldte musik som brugt i forbindelse med rollespil. Der er en verden til forskel i mine øjne.  Dermed være ikke sagt at jeg ikke synes det ku være fedt og i sidens ånd at lave en "historisk korrektheds nørde tråd", men formålet - at tiltrække folk udenfor rollespilsmiljøet som sådan - synes jeg ligesom Mads lugter lidt af elite. Ikke at der egentlig er noget galt i det, jeg kan bare ikke lide elitekonceptet som sådan.
(Og så aner jeg forrygende lidt om historisk middelaldermusik Wink ).
Hop til top
Send private message MSN Messenger
Jens Jellingsø

Se fuldt billede
Posts: 78
Det mørke...

Post #32 Posted: Wed Feb 28, 2007 9:20    
  

@ Lise:

Jeg går heller ikke ind for en elite. Jeg vil bare gerne lære af folk der ved mere end mig...

@ Mads:

Jeg kan jo sådan set godt se din pointe, og jeg er jo også enig - til en vis grad. Jeg ville bare gerne suge al viden fra de kloge mennesker...og jo, jeg tror der findes en hel del middelalder/renæssance-folk ude i landet, der ikke kender til skjaldesang, og det er netop dem, der er gamle i gårde. Dem der har alle de mange års erfaring med stoffet, som vi så ikke får glæde af...

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Goto page Previous  1, 2, 3 Page 3 of 3
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B