Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen ->
indspilning hos Christian
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #1 Posted: Mon May 15, 2006 17:04    Post subject: indspilning hos Christian
  

Det er nu over et halvt år siden at en flok mennesker mødtes hos Christian for at indspille en håndfuld af Rikke og Doris´s sange. Det kom der en CD med nogle vokaler ud af, og de levede så lykkeligt til deres dages ende et sted i en støvet kasette...

Jeg skal gerne indrømme at jeg ikke har været den mest aktive medspiller, men efter at have talt med Rikke om det i weekenden, så er jeg begyndt at tænke over det igen....

Jeg kunne godt tænke mig at vide om projektet er afgået ved døden, eller om vi bare er for dovne til for alvor at få gjort noget ved det.?

Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Mon May 15, 2006 17:18    
  I er alt for dovne =)..... Få fimgeren ud og kom ned i Minen hos mig, og lad os spille noget "Musik med sten i "

I behø'ver ikke at komme alle på engang eller afsætte 4-6 timer. Hvis i har 1 time en aften så ring. mail, sms, brevdue eller send et røgsignal. Så ser vi om det kan lade sig gøre.

mvh 
Christian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #3 Posted: Mon May 15, 2006 17:21    
  Det jeg fiskede efter var en slags koordinering. Tror det ville give det bedste resultat hvis vi lige hvad klar over hvad vi gjorde, og evt. hvem "vi var"...
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #4 Posted: Mon May 15, 2006 17:24    
  det var samme plan vi havdet for nogle mdr siden =). Det gik ikke så godt. Men nu har vi jo vores superforum. Så de folk der er med, tror de er med, vil være med. kan de ikke skrive det her på tråden, og så samle vi op. Men hvad indspilninger angår, så gøre det ikke  noget at det bliver 1 adgangen.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #5 Posted: Mon May 15, 2006 17:31    
  

Du mener en melodi - eller en person foran mikrofonen af gangen..?

Jeg ved ikke hvor god en idé den sidste er. Hvis ikke folk er enige om hvad der skal spilles, så er de følgende mere eller mindre bundet til at spiller efter hvad den første nu finder på...  Som sagt: Koordination....

Hop til top
Send private message Visit poster's website
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #6 Posted: Mon May 15, 2006 17:52    
  

Okay så må jeg lige forklare det.
Hvis man skal lave en studie indspilning, så er der en fremgangs måde der plejer at virke ret godt.

1. bandet øver/ musikerne øver sig rigtig meget inden optagelserne, og får styr på form/ arrangement.

2. så kontakter man produceren/ teknikkeren ( i dette tilfælde mig) og fortæller hvad man godt kunne tænke sig at lave. Evt. aftaler man en dag til at snakke projektet igennem og laver datoer mm.

3. Man mødes i studiet og indspiller grundspor , altså de indstrumenter der skal ligge bunden. dette gøre til Que sang, der senere skiftes ud med den rigtige sang indspilning.

4. Så ligges resten på, ekstra instrumenter, kor mm (klades dubs).

5. Produceren og en eller flere fra bandet redigere sagene og aftaler evt hvad der skal laves om osv.

Når det nu drejer sig om middelalder/ folkemusik, så kan det nogle gange betale sig at indspille ¨å meget live som muligt. Det betyder at man ikke ahr de helt store redigerings muligheder, mentilgengæld lyder det meres "autentisk" .

Hvad jeg kan tilbyde
Jeg har mulighed for at optage på 4 spor af gangen. Dvs at eks 4 instrumenter kan optages på samme tid og så kan jeg rediger dem hver for sig. flere instrumenter kan godt optages på samme spor, men så kan jeg ikke redigere i dem bagefter.
Jeg har en lyd box på 1,6 x 1,8 meter, der er god at optage i, men der er kun plads til max 4 sangere eller 1 musiker. Ellers har jeg mulighed for at stille mit udstyr op på mit arbejde, men det kræve planlægning og at folk kan afsætte  eks en weekend.

Og her kommer problemet: Folk kan ikke afsætte en weekend til sådanne noget, eller også kan de ikke på samme weekend. Jeg selv er en travl person og har sjællent mulighed for at tage en weekend ud af kalenderen. 

Jeg har det langt bedere med at sige eks. en tirsdag aften fra 17-20 eller sådanne noget.

Så jo, koordination er klart det beste, men også det svært når der er mange med.

hilsen  
Christian

Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #7 Posted: Mon May 15, 2006 18:14    
  Jeg er frisk så længe andre også er det. 
Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har lyst til at tage intiativ og koordinere, men jeg er med på et par aftener hvor vi indspiller, så længe der også er andre der kommer til at være der. Sidste gang hvor det bare var Christian og jeg var det sgu lidt tamt.

Så find nogle datoer, så er jeg sikkert frisk. Bare jeg får det at vide i god tid, og kan disponere og planlægge min resterende tid ud fra det.

/Mads
Hop til top
Send private message Send e-mail
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #8 Posted: Mon May 15, 2006 18:27    
  Jo det var tamt at være bare os to, men hvis du husker så var der tekninske problemmer is tor stil. Det er der ikke mere.
Men det gøre ikke noget at man bare kommer en eller to. 
Hvis der er for mange betyder det også at der er nogle der bare skal sidde og vente.
Men hvem koordinere? Rikke evt?
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mads Kjøller-Henningsen

Se fuldt billede
Posts: 659
Værløse (København'ish)
Multi-skjald

Post #9 Posted: Mon May 15, 2006 19:03    
  

Synes jeg. Det ´var jo hende der tog initiativet til at starte med i sin tid så vidt jeg husker...?

Jep, der var sgu lidt rod i mekanikken, men synes sgu alligevel at det er hyggeligst når man er flere, evt. med flere instrumenter.

Ellers går der vidst bare irsk i den igen... 

/Mads

Hop til top
Send private message Send e-mail
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #10 Posted: Tue May 16, 2006 15:17    
  AAAAARRRRGGHHH!!!!!

Langt, langt indlæg blev lige væk, fordi nogen fik trykket på en enkelt forkert knap Sad Sad Sad

Nå, så får I den kortere version:

Jeg er selvfølgelig begejstret for, at der atter sker noget i sagen og tager derfor gerne administratorhatten på igen (sidste gang sagde I jo bare, at jeg skulle blande mig udenom ;P).

Så vidt jeg kan se, er vi:
Colberg (tekniker)
Mads (div. instrumenter)
Nico (div. instrumenter)
Mig (koordinater, kommentator og underholder - *måske* kan jeg også smide en anelse instrument på, men nu er I jo alle tre supersejere end mig på det område, så måske skal jeg holde mig til at komme med teoretiske forslag til, hvad jeg synes kunne være fedt ,at I gjorde ved de enkelte numre; men ellers (såfremt det passer med min kalender) ,dukker jeg gerne op bare for at heppe og sørge for, at det ikke er alt for tamt kun at være Colberg og Mads Wink).

Hvis andre vil lege med, så sig endelig til!

Mads/Nico: Prøv lige at snakke med John, om han vil komme og gøre noget med sin violin (eller andet) - han kommer vist ikke så meget på forummet, og I snakker vel jævnligt med ham.

Alle tre:
Fortæl mig, hvis der er faste tidspunkter, hvor I IKKE kan (pr. mail eller på forummet, som I lyster).
Jeg er for eksempel ikke så nem at have med at gøre hveranden mandag efter 19 samt alle tirsdag aftener.

Derefter sender jeg noget ud, som knytter sig til et fantastisk koncept, der hedder Meet-O-Matic (mere om det til den tid) for at træffe en nærmere aftale.
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #11 Posted: Tue May 16, 2006 16:27    
  Jeg er en meget travl mand, så jeg vil hellere sige at i finder nogle datoer og giver mig dem, så ser jeg hvornår jeg kan. Lige pt er jeg booket godt og grundigt.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #12 Posted: Tue May 16, 2006 16:42    
  Hvor langt ud i fremtiden går "lige pt" - en uge, en måned, et år...?

Jeg er nemlig en lille smule bekymret for, at I alle sammen vil komme med den slags udmeldinger, og det kan godt være lidt svært at planlægge noget konstruktivt ud fra Wink
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #13 Posted: Tue May 16, 2006 16:44    
  for mit vedkommen resten af livet.... jeg kan torsdag efter 17
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Frederik 'Freso' S. Olesen

Se fuldt billede
Posts: 57
Valby, København, Danmark

Post #14 Posted: Wed May 17, 2006 20:26    
  Hvis i har mod på at lade mig involvere i projektet stiller jeg mig med glæde til rådighed. Smile
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #15 Posted: Wed May 17, 2006 21:43    
  Er det i så fald ikke bare noget med at Rikke, Mads evt. Freso og jeg selv slår pjalterne sammen om en øver med fundament i den CD vi nu lavede Hos christian + hvad rikke ellers lige kan ryste ud af ærmet. Når vi så er kommet frem til en slags resultat, så tager vi den derfra?
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Skjaldetavlen Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next Page 1 of 6
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B