Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter ->
The Branle l'officiel - Bekskrivelse af dansen
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Morten Koborg

Se fuldt billede
Posts: 408
Nykøbing F.
Messing-skjald

Post #1 Posted: Mon Oct 02, 2006 10:02    Post subject: The Branle l'officiel - Bekskrivelse af dansen
  "Faldt" lige over et herlig side:

http://www.trouvere.co.uk/Downloadable%20dance%20and%20music.htm

...En grundig beskrivelse af dansen "The Branle l'officiel", med udførlig beskrivelse og lydfil...

Jeg havde lidt svært ved at genneskue "simple left with jump", men det svarer til et gadedrengehop, hvor man sætter venstre fod i jorden først, og laver gadedrengehoppet med højre knæ løftet op.

I den sidste del af dansen, skal mændene tage fat om livet på damerne, og løfte dem fra højre side til venstre side. Jeg tror at jeg laver en variant, hvor manden tager fat om livet på damen til højre, og "fører" hende fra hans venstre side til højre side. Men det er jo op til hver enkelt hvordan.

Jeg spiller melodien på fløjte, men har sat den ned til så udgangstonen bliver G i stedet for D , så går det bedre end de der frygtelige høje toner.....

Er der nogen der har erfaring med andre danse, og musik dertil?
Hop til top
Send private message Send e-mail
Nicolas Koch-Simms

Se fuldt billede
Posts: 804
Odense
Lire-skjald

Post #2 Posted: Mon Oct 02, 2006 16:31    
  Nice. det er jo ren renæcanse - løse håndled og hele mulivitten...

Det ville helt klart være at foretrække, at få noget mere dans til diverse scenarier. Det giver musikken en helt anden status.

Jeg var til et lille scenarie sidste sommer sammen med Rikke Munchkin, hvor vi intrudocerede folk til almindelig kædedans -'seksdans'. Det gik over alt forventning. Der udover har jeg været med til at bruge nogle forskellige danse som vi har lært ved at bruge lidt for megen tid sammen med Virelai.
Hop til top
Send private message Visit poster's website
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #3 Posted: Mon Oct 02, 2006 16:31    
  Tja... der er en ret uoverskuelig mængde her:

http://www.pbm.com/~lindahl/del/

Jeg har selv kun brugt musikken derfra (den er til gengæld også ret gennemproduceret med både noder og lydfiler til alle de numre vi var inde over), men der er vist også noget med nogle dansetrin derinde (og videooptagelser af dem? Synes at erindre et par fødder i nærbillede).
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Musik og instrumenter Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B