Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Fremtid, formål og fusion for projekt skjaldesang
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #1 Posted: Tue Jan 03, 2012 1:52    Post subject: Fremtid, formål og fusion for projekt skjaldesang
  Projekt skjaldesang blev startet i sin tid som et forsøg, med et formål, en hjemmeside og en engageret brugergruppe.

Det har fra starten ikke været hensigten at lave en foreningsstruktur eller virksomhedsstruktur, da det ofte medfører en del unødig administrativt arbejde i forhold til projektet's aktiviteter.

Der har imidlertid vist sig et ønske om at lave jævnligt tilbagevendene arrangementer, indspilninger, workshops, sangaftener, udflugter mm.

Da det i forbindelse med evt fondsansøgninger, offentligt tilskud, kommercielt salg af cd'er, og leje af almennyttige lokaler mm kan det ofte være hensigtsmæssigt at kunne f.eks. skrive ansøgning mm. på vegne af en juridisk selvstændig kulturel organisation.

I den forbindelse har der åbnet sig nogle muligheder som er værd at undersøge, og som jeg gerne vil have jeres mening omkring, da det i høj grad har indflydelse på projektets muligheder i fremtiden.

Projekt Skjaldesang har mulighed for at komme ind under Folkekulturværkstedet Broby Gl skole, som projektgruppe på lige vilkår som de andre tilknyttede grupper http://www.bgsbroby.dk/Grupper.htm der er meget blandede, men alle overholder foreningens vedtægter http://www.bgsbroby.dk/vedtaegter.htm
Det betyder i praksis at det bliver lettere og billigere at arrangere træf, indspilninger, workshops etc, da Broby gl skole ved Sorø kan komme til at fungere som base, samt at fonds og tilskudsansøgninger kan søges med foreningen som juridisk ansøger.

Den anden mulighed er at vi kan arbejde hen mod mere samarbejde med Bifrost "Landsforeningen for kreativ udvikling af børn og unge" der bla. er en parablyforening for hovedsaglig lokale liverollespilsforeninger. Foreningen udgiver bladet rollespil, og har nogle tilskudspuljer og muligheder i den retning. For at komme i betragtnings som lokalforening der skal man såvidt jeg kan lurer være organiseret som forening, men kan også indgå på anden vis.
http://www.landsforeningenbifrost.dk/om-bifrost/vedtaegter/
Der er ligeledes mulighed for lån af lokaler til workshops mm i Københavnsområdet.

Den tredje mulighed er at formalisere Projekt Skjaldesang som en selvstændig forening med generalforsamling, vedtægter, medlemsskab, og bestyrelse. Der er både fordele og ulemper i den sammenhæng, men det er en mulighed.

Derudover er der kombinationer af ovenstående, og sikkert nogle muligheder som jeg har overset, samt muligheden om opretholdelsen af status quo.

Så derfor vil jeg meget gerne have lidt indput om jeres ønsker, ideer og erfaring til i hvilken retning at vi skal forsøge at bevæge os i rent strukturmæssigt i det nye år?.

Mvh Kristian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Fri Jan 06, 2012 0:46    
  Dette er taget fra forsiden af skjaldesang.dk:

sange skrevet til/om liverollespilsscenarier/-personer
•sange sunget til liverollespilsscenarier
•sange som indeholder elementer fra rollespilsverdenen/middelalderen
•sange som fortæller en spændende historie.
•relavante danse og sanglege. 

Jeg ser derfor gode grunde til at arbejde videre med at samarbejde med begge foreninger, da vores indhold/ visioner, kultur (kalde det hvad i vil) er relevant for begge foreninger og vica verse (eller hvad det hedder)

Om hvorvidt Skjaldesang selv skal blive en forening, så er der et eller andet i mig der der ønsker at holde det som det er nu, altså en gruppe af ravl og krat, der arbejder som de har tid, mulighed og lyst til. Jeg kan ikke beskrive det mere klart lige nu... måske er jeg bare blevet for påpasselig på mine gamle dage.
Så alt i alt: arbejde videre med begge de to parably foreninger og selv forblive en GRUPPE

mvh
Colberg
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nickie Kühnel

Se fuldt billede
Posts: 50


Post #3 Posted: Mon Jan 09, 2012 13:24    
  Det ville være rart at kunne få tilskud, og søge fonde med god mulighed for at få dem.
Men helt præcist hvilken af de tre muligheder der vil give størst udbytte, synes jeg er en svær sag.
At være en del af bifrost, eller at være en forening selv, har begge ulemperne ved at være en forening.
Nu er Skjaldesang landsdækkende, så at have hovedbase på Sjælland vil måske ikke være tillokkende, hvis vi valgte løsning med Gammel Broby skole, selvom det er en fantastisk lokalitet, og idéel at have adgang til.

Hvor meget kræver Gammel Broby i betaling fra deres medlemsgrupper?
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #4 Posted: Thu May 17, 2012 23:06    
  Efter lige at have læst og svaret på Jens Pedersen indlæg, så kom jeg lige til at tænke på denne tråd.
Hvordan står det til?

Skal vi lægge os ind under en af organisationerne? kan man være med i begge? er der overhovde nogle herinde der gider at tage stilling til sådanne noget?

Mvh
Colberg
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #5 Posted: Wed May 23, 2012 10:04    
  Ja, der sker lidt i krogene.
Mit umiddelbare opfattelse var at det var ok at gå videre med begge organisationer. Så jeg har vendt det med bestyrelsen i Folkekulturværkstedet, og fremlagt resume af debatten, som jeg overvejene opfatter som positive.
Vi fik afklaret de spørgsmål jeg havde, med den løstkoblede struktur i projektet og deltagere, og det var der ikke noget problem med.
Jeg skal skrive et indlæg om projekt skjaldesang til deres medlemsblad og have ordet det formelle henad vejen, så umiddelbart så skrider det fremad.

Det koster ikke noget for Skjaldesang at være aktivitetsgruppe under folkekulturværkstedet. Kravet fra fkv er at aktiviteterne er en del af deres vedtægters formål, hvad det er.
Mht til om deltagere til f.eks. indspilning eller andre typer arrangementer i folkekulturværkstedets lokaler i skjaldesangregi, skal være medlemmer af folkekulturværkstedet er heller ikke tilfældet, det er helt frivilligt.

Mht til Bifrost har jeg skrevet kort sammen med Anders og aftalt at jeg ringer og aftaler et møde, så vi lige kan snakke om mulighederne. Det er jeg ikke nået længere med endnu, men det er planen.

Mvh Kristian
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #6 Posted: Wed May 23, 2012 10:28    
  Hiv gerne fat i mig angående det med Bifrost, hvis der brug for det.

mvh
Colberg
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kristian Nielsen

Se fuldt billede
Posts: 288
Svebølle
Hygge-skjald

Post #7 Posted: Wed May 23, 2012 10:29    
  Det er noteret Smile
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Joost Haugmark Jensen

Se fuldt billede
Posts: 125
Sydhavnen, København.

Post #8 Posted: Sat Jun 02, 2012 0:28    
  Jeg vil bare lige give lidt positivt besyv med, sådan bedre sent end aldrig Smile
Hop til top
Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B