Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Overordnet debat om Skjaldesang 3 ->
Retningslinjer for fordeling
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #1 Posted: Wed Sep 21, 2011 9:04    Post subject: Retningslinjer for fordeling
  Det er jo ved at være oppe over med at få fordelt de sidste personer på sange og instrumenter, og i den forbindelse tænkte jeg, at jeg ville dele mine tanker om, hvordan vi gør det bedst.

Det skal siges, at tankerne står ganske for egen regning, idet jeg (endnu) ikke har snakket med Colberg eller andre om det, så jeg kan blive tilbagevist, men synes selv, det lyder rimeligt og fornuftigt Wink

Udgangspunkt:
Vi vil gerne have så stor diversitet på indspilningen som muligt, både hvad angår sangvalg, stemmer og stil; og vi vil gerne give alle deltagere mulighed for at byde ind med det, de mener, de kan (og har lyst til) og meget gerne løfte/udvikle folk lidt i processen.

Derfor:
Der skal være plads til alle, og ingen skal fylde alt for meget (dette gælder især solosangene, hvor det i sidste ende er meget påfaldende for lytterne, hvis den samme stemme synger 5-6 forskellige sange).

Derfor tænker jeg som udgangspunkt, at hver sanger maks. får 2 solosange.
Til gengæld må man synge alt det kor, man orker, og hvis man fx tager et enkelt af de otte vers på Sørøvere elsker øl, tæller det i mine øjne heller ikke med som solosang, da det ikke 'fylder' så meget i lydbilledet.

Hvad angår instrumenter, så skal man selvfølgelig se på, hvad man kan rent teknisk plus hvor meget, man kan overkomme at øve op til, samtidig med at vi prøver at fordele det jævnt mellem musikerne.
Hvis der fx var to harpespilere og ti numre med harpe, så ville udgangspunktet være, at de skulle have cirka fem hver. Men hvis den ene er nybegynder og den anden knalddygtig, så skal nybegynderen måske nøjes med et par af de simplere numre, mens den erfarne tager sig af resten.

Så det er tankerne bag, hvis vi begynder at være smådiktatoriske og pege på den ene frem for den anden: Diversitet, udvikling og rimelighed Smile
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #2 Posted: Wed Sep 21, 2011 9:34    
  Du får min stemme Wink
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Michael Colberg


Posts: 5

Tekno-skjald

Post #3 Posted: Sun Oct 02, 2011 0:47    
  Maa jeg ikke nok vaere teknikker paa det hele?!? piv piv
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #4 Posted: Sun Oct 02, 2011 8:32    
  Ok. Men kun fordi du synger som en opblæst vandmand, og har instrument fornemmelse som en pygmæ stripper
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Overordnet debat om Skjaldesang 3 Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B