Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Arrangementer til numrene ->
Flerstemmigt kor?
Goto page Previous  1, 2  
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
SvarreJuhl


Posts: 85
Århus
Lummer-skjald

Post #16 Posted: Wed Sep 21, 2011 15:38    
  Jeg er med
Hop til top
Send private message
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #17 Posted: Thu Sep 22, 2011 1:09    
  Rikke: nå, det var så i hvert fald ikke alt stemmen, jeg kunne i forvejen.
Jeg er lidt nysgerrig, om du kun vil have én person pr stemme, eller om om flere kan indsynge et par af stemmerne hver? Smile
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #18 Posted: Thu Sep 22, 2011 11:51    
  Min tanke er, at der skal være så mange som muligt på hver af de tre understemmer (i praksis vil jeg tro, det bliver 3-5 stykker).
Melodistemmen er kun de to forsangere.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med, at 'flere indsynger et par af stemmerne hver', men jeg forestiller mig, at det bliver bedst, hvis man laver koroptagelsen i én omgang, så folk føler og følger hinanden fremfor en indspilning (og det også går det hurtigere, og folk ikke behøver kunne mere end én stemme).

Var det svar på dit spørgsmål og/eller giver det anledning til nye? Smile
Hop til top
Send private message
Signe Winther

Se fuldt billede
Posts: 311
kbh'ish
Diva-skjald

Post #19 Posted: Thu Sep 22, 2011 21:43    
  Uden at have viden om alt det tekniske, så tror jeg, at stemmerne bliver mere rene, hvis de indspilles hver for sig. Metronomen burde sikre, at det blev tight. Og du kan få flere sangere på hver af stemmerne -selv om en del af Frederikshavnergruppen er til stede og burde kunne mindst en af stemmerne hver Smile
Så nej, det gav egentlig ikke anledning til nye spørgsmål, men et slags forslag XD
Hop til top
Send private message
Rikke Munchkin Sørensen

Se fuldt billede
Posts: 1566
Nørrebro
Digter-skjald

Post #20 Posted: Thu Sep 22, 2011 22:43    
  Jeg tænker, at det kan være et problem, at der ikke er hørebøffer nok til alle korsangerne... så hvis ikke de kan høre hinanden live, så intonerer de ikke nødvendigvis ens på alle sporene.

Tid er måske også en faktor?

Tjah... og husker bare, at vi gjorde det på den måde med Midvinter, og så var det nok meget godt.

Men hvad siger Colberg?
Hop til top
Send private message
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #21 Posted: Thu Sep 22, 2011 23:07    
  I har begge to fat i den lange ende.bdet hele afhænger af hvor godt det folkbhar øvet op til indspilningen, og hvor godt det lyder samt antallet af fejl. Det bedste ville være at det kunne tages i et fældes rum, hvor koret er opdelt i de forskellige stemmer. Men problemet er at hvis en laver fejl, så skal alles tages om. Jeg tænker lidt mere over det, og lægger en plan sammen med min bror.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website


Se fuldt billede
Posts: 21

Barok-skjald

Post #22 Posted: Sun Oct 02, 2011 10:38    
  Jeg er også gerne med på flerstemmig kor. Jeg har 9 års kor-erfaring, og er vant til at lære en stemme hurtigt (oftest på location, med et par timers deadline). Har før sunget både alt, mezzosopran og sopran (og en enkelt gang en over-sopran-stemme), men er nok bedst på sopran.
Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Arrangementer til numrene Goto page Previous  1, 2 Page 2 of 2
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B