Register   Username:    Password:      Log me on automatically each visit
Forum Indeks   Search  FAQ  
   
    Log in to check your private messages
SkjaldeDebat -> Diverse ->
Skjaldesang til Forum 2011
 
Reply to topic
View previous topic :: View next topic  
Christian Colberg

Se fuldt billede
Posts: 1036

Diktator-skjald/ Folkevalgt samba-tyran

Post #1 Posted: Mon Sep 19, 2011 19:05    Post subject: Skjaldesang til Forum 2011
  Hej alle i aktive musik/rollespils nørder og andet godt folk.

Jeg var for nylig til FORUM 2011, arrangeret af Landsforeningen Bifrost, hvor jeg som "senior medlem" af Skjaldesang, valgte lidt halv spontant at reprænsentere os som....gruppe, organisation. (kald det hvad i vil).

Landsforeningen beder om musikalsk assistance
Til dette blev jeg bl.a. spurgt om vi fra Skjaldesang kunne hjælpe med til at samle de forskellige grupper og foreninger der spiller rollespil i Danmark, ved at lave nogle sange, der kunne bruges til netop dette formål.
Hvordan dette skal forgå og hvad produktet mere præcist skal udforme sig til, er langt fra kommet på plads, men jeg personligt vil gerne være med til at stødte op om denne procces, hvilket jo er noget vi fra Skjaldesang har været gode i til i mange år. Nemlig at kunne samarbejde på "tværs af vandene" så at sige.

Donation til auktionspuljen
En tradition til dette FORUM arrangement er at afholde en større auktion, hvor pengene går til Landsforeningen Bifrost, der så kan bruge pengene til at lave rollespils arrangementer mm for sine medlemmer, hvilket tæller stort set alle de rollespillere der er medlemmer af de store rollespils foreninger i Danmark.
Til denne auktion fik jeg igen en impuls tanke, jeg valgte at føre ud i livet.
Jeg tilbød nemlig mig selv og mine musikalske evner. Jeg ville troppe op til et scenarie, en kampagne spillegang eller et ligne arrangement og spille musik, samt at skrive en sang specielt til dette arrangement. Desuden smed jeg en kopi af vores, snart, 3 CDer oven i hatten.

Prisen blev 1300 kr. og vundet/køb af "sommer scenariet" Khypris, der bliver afhold af foreningerne TRoA og Einherjerne (http://www.khypris.dk/)

Dette bliver, på trods af mine 18 år som live-rollespiller, mit første "besøg" i Jylland, hvilket er noget jeg længe har frem til, men aldrig har fået gjort...før nu.
På trods af at det er mig der har udlovet mig selv, og også nok skal stå for at få leveret varen, tænker jeg at andre af jer, kunne have lyst til at være med i at få skrevet tekst og musik til scenariet, og/eller selv deltage i "varen" når vi når til sommeren 2012.
Under alle omstændigheder, så har jeg bedt dem om at der på takke listen over de folk der bidraget med donationer til autionen, skal stå Skjaldesang.
Så det er et bidrag for os til det danske liverollespils miljø, og så må man selv bestemme om man vil deltage eller ej.

kh. Christian Colberg, Diktator skjald og Samba tyran.

ps. håber at se jeg til vores indspilning i efterårsferien



Hop til top
Send private message Send e-mail Visit poster's website
Michael G. Nielsen


Posts: 4


Post #2 Posted: Thu Jan 12, 2012 9:48    
  <p>Jeg er meget glad for at have vundet på netop dette auktionspunkt. Og jeg glæder mig til at høre dig spille igen til Khypris år 0.<br /><br />Udover dette vil jeg lige sige at det er en fremragende ide at tilbyde sådanne ting til en auktion. Skjalde er en meget vigtig del af rollespilsmiljøet, men nu her hvor der er så meget fokus på det post-apokalyptiske og futuristiske er jeg glad for at kunne sikre mig at der kom skjalde til Khypris, så oplevelsen ville blive helt perfekt.<br /><br />For skjalde har altid været vigtige til scenarier og en god skjald kan betyde at scenariet går fra en 04 karakter til en 10'er.<br /><br />Nå, nok skam ros. Jeg glæder mig i hvert fald.</p>
Hop til top
Send private message
Display posts from previous:   
   SkjaldeDebat -> Diverse Page 1 of 1
Reply to topic

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
 
   
   

Forum Indeks   Search  FAQ  

p h p B B